SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
Fot: Udo Geisler/SsangYong

Spółka, która w Polsce reprezentuje Jaguara i Land Rovera planuje akwizycję firmy SsangYong Polska, która jest wyłącznym importerem tych koreańskich aut na terenie kraju. Zgodnie z listem intencyjnym, ma wyłączność na negocjacje do końca czerwca tego roku.

Notowany na warszawskiej giełdzie Bristish Automotive Holding, który obecnie jest importerem marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin, chce zaistnieć też w segmencie popularnym. Specjalizujący się w SUV-ach i crossoverach SsangYong to najstarszy oraz czwarty co do wielkości producent aut osobowych w Korei Południowej. Jego właścicielem od 2010 roku jest indyjski koncern samochodowy Mahindra & Mahindra Limited. Europejscy klienci mogą obecnie wybierać spośród pięciu modeli, sprzedawanych w Polsce przez 22 niezależnych dilerów.

SsangYong Tivoli / fot Ssang Yong

– Planowane przejęcie to kolejny efekt trwającego przeglądu opcji strategicznych BAH. Zdecydowaliśmy się na negocjacje z SsangYong ze względu na duży potencjał tej marki. Wynika on zarówno z obecnej oferty samochodów koreańskiego producenta, ich wysokiej jakości i solidności wykonania, jak również ambitnych planów rozwojowych, zakładających m.in. wprowadzania na rynek nowych modeli aut – tłumaczy Mariusz Książek, prezes i główny akcjonariusz British Automotive Holding. – Jesteśmy pewni, że nasze know‑how i doświadczenie w branży motoryzacyjnej przyniosą sukces marce SsangYong nad Wisłą. Zgodnie z naszymi założeniami, biznes ten, jak każdy inny, będzie samodzielnie budował swoją wartość, jednakże dodatkowo liczymy na to, że poszerzenie naszej oferty o nową markę pozwoli nam na osiągnięcie synergii w ramach grupy.

SsangYong Rexton / fot. SsangYong

Jednym z warunków przeprowadzenia transakcji jest uzyskanie przez BAH zgody na koncentrację wydawaną przez UOKiK. – Po sfinalizowaniu przejęcia naszym celem na najbliższe lata będzie przybliżenie SsangYonga polskim klientom. Planujemy także wzmocnienie sieci dilerskiej oraz serwisowej. Globalna strategia tej firmy, zakładająca rozwój oferty samochodów, stwarza dla nas dodatkową szansę na wzrost sprzedaży, którą zamierzamy jak najefektywniej wykorzystać – zapowiada Gian Leonardo Fea, pierwszy wiceprezes BAH. Umowa importerska spółki, którą chce kupić BAH, obowiązuje na czas niekreślony z dwuletnim okresem wypowiedzenia.

CZYTAJ TAKŻE: Jaguar Land Rover otworzy w Polsce własne przedstawicielstwo

Dla BAH to ważny krok, bo 1 sierpnia 2020 r. wygasa umowa importerska z Jaguar Land Rover Limited. – Rynek i franczyzobiorcy będą zarządzani bezpośrednio przez Jaguar Land Rover, stając się częścią nowej krajowej firmy dystrybucyjnej, zależnej od JLR Ltd, która będzie miała swoją siedzibę w Polsce. Skala szans rynkowych zasługuje na tę zmianę. Jednak zamierzamy kontynuować współpracę z British Automotive Holding jako częścią przyszłej, detalicznej sieci franczyzowej. Oczekujemy, że proces przenoszenia odpowiedzialności potrwa dwa lata – mówił nam w sierpniu ubiegłego roku  Joan Chesney, Corporate Affairs Manager Jaguar Land Rover Ltd po ogłoszeniu decyzji Brytyjczyków.

SsangYong Korrando / fot. SsangYong

Grupa BAH, obok działalności importerskiej, prowadzi również działalność dilerską marek Jaguar i Land Rover, prowadząc salony w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Łodzi. Odpowiada za niemal połowę sprzedaży dilerskiej obu marek w Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Branża samochodowa drży przed brexitem

Polska jest piątym dostawcą części i komponentów motoryzacyjnych oraz aut do Wielkiej Brytanii. Przy ...

Volvo XC 60 D5 R-Design: Godny następca

XC 60 to kolejny flagowiec Volvo z odświeżanej gamy modelowej marki, a jednocześnie jedna ...

ESL One: Mercedes szuka nowych klientów. Premiera CLA Coupe

Mercedes w poszukiwaniu nowych klientów zaprezentował po raz pierwszy w Polsce Mercedesa CLA Coupe ...

Yamaha XMAX400: Latający tapczan z bajerami

Skutery cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Nie dziwi więc fakt, że w ...

Mały elektryczny Volkswagen produkowany będzie w Bratysławie

Wszystko wskazuje na to, że podstawowy, elektryczny model Volkswagena nie będzie budowany w niemieckiej ...

Mercedes AMG: R.I.P. napęd na tylne koła

Koniec z tylnym napędem. W przyszłości modele Mercedesa AMG będą dostępne tylko w wersji ...