Infiniti wycofuje się z Polski i z Europy

Japońska marka Infiniti wycofuje się z rynku europejskiego. Pojawiające się już od jakiegoś czasu pogłoski zostały potwierdzone 12 marca w specjalnym komunikacie.

Publikacja: 12.03.2019 19:50

Infiniti wycofuje się z Polski i z Europy

Foto: moto.rp.pl

Jak potwierdził nam Radosław Pszczółka, rzecznik prasowy Grupy PGD, polskiego dystrybutora Infiniti, marka wycofa się z polskiego rynku za rok, najprawdopodobniej w marcu 2020 roku. Patrząc na statystyki, nietrudno zrozumieć taką decyzję. Sprzedaż Infiniti w 2018 roku spadła w Europie o połowę i wyniosła zaledwie 5800 sztuk. W związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej produkcja modeli Q30 i QX30 w zakładach w Anglii przestaje być opłacalna. Już postanowiono, że ich wytwarzanie zakończy się w lipcu 2019 roku.

""

Infiniti Q30.

Foto: moto.rp.pl

Główny rzecznik marki Trevor Hale powiedział Reuterowi, że Infiniti w Europie nie ma widzi perspektyw stworzenia rentownego, długofalowego biznesu. Ten krok jest częścią szerszego globalnego planu restrukturyzacji marki. Firma skupi się na Ameryce Północnej i Chinach oraz kontynuacji rozwoju na rynkach w Europie Wschodniej i na Bliskim Wschodzie.

""

Infiniti Q60 było w Polsce drugim pod względem ilości sprzedaży modelem w Polsce.

Foto: moto.rp.pl

Poza tym wyjście z Europy pozwoli marce skupić się na elektryfikacji modeli od 2021 roku i odejściu od diesli. W USA firma zaproponuje więcej SUV-ów, w Chinach zaoferuje również kilka nowości.

""

Infiniti QX70.

Foto: moto.rp.pl

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar potwierdził, że w Polsce głównymi odbiorcami marki były firmy. Najchętniej kupowany był model Q50 – 464 egzemplarze w 2018 roku, z czego tylko 21 trafiło do osób prywatnych). W sumie od stycznia do grudnia 2018 roku sprzedano w Polsce 874 egzemplarze Infiniti. Był to tylko nieznaczny wzrost (88 egzemplarzy więcej) w stosunku do roku 2017.

""

Sedan Q50 był najchętniej kupowanym Infiniti w Polsce.

Foto: moto.rp.pl

""

Fot. SAMAR.

Foto: moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Infiniti QX60: Nowy model w polskich salonach

Warto zaznaczyć, że marka Infiniti nawet po wycofaniu się z rynku będzie utrzymywać przez najbliższe lata obsługę serwisową, a w późniejszym czasie również zapewni dostęp do części zamiennych. Do Polski trafi jeszcze spora partia aut. Jeśli więc kiedykolwiek marzyłeś o Infiniti, a nie było cię na niego stać, to być może jest to najlepszy moment na kupno tego auta. Można się liczyć z dużymi rabatami.

Jak potwierdził nam Radosław Pszczółka, rzecznik prasowy Grupy PGD, polskiego dystrybutora Infiniti, marka wycofa się z polskiego rynku za rok, najprawdopodobniej w marcu 2020 roku. Patrząc na statystyki, nietrudno zrozumieć taką decyzję. Sprzedaż Infiniti w 2018 roku spadła w Europie o połowę i wyniosła zaledwie 5800 sztuk. W związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej produkcja modeli Q30 i QX30 w zakładach w Anglii przestaje być opłacalna. Już postanowiono, że ich wytwarzanie zakończy się w lipcu 2019 roku.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta