Wskazuje, że w 2015 roku zmalał o 4 proc. segment opon budżetowych, który stanowi 46 proc. rynku. Segment średni wzrósł o 9 proc., do 28 proc. rynku, natomiast segment premium powiększył się o 2 proc. i zajmuje 26 proc. całej sprzedaży.
W Europie Zachodniej opony premium stanowią 62 proc. rynku, a budżetowe 11 proc.
Sprzedawcy nie widzą obecnie zwiększonego zainteresowania kierowców wiekiem i stanem opon ich samochodów po wypadku prezydenckiej limuzyny. Prezes Continental Opony Polska Piotr Zielak podkreśla, że wiek opony nie miał wpływu na zdarzenie na autostradzie.
Bardzo podobny jest popyt na opony zimowe i letnie. Zanika zapotrzebowanie na opony 13- i 14-calowe, stabilne jest na 15-calowe (to najpopularniejsza średnica opon w Polsce, zajmująca 35 proc. rynku) i rośnie na 16-calowe oraz większe. W przypadku opon 20- i 21-calowych wzrosty wynoszą odpowiednio 48 i 66 proc., choć odnoszą się do małej bazy. Opony 20-calowe stanowiły 0,5 proc. sprzedaży, a 21-calowe 0,14 proc.
W przypadku indeksów prędkości w przypadku opon letnich klienci decydują się na indeks H lub V (łącznie 2 mln opon, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej) przy 16-procentowym spadku zainteresowania oponami z indeksem T (do 1,4 mln). W oponach zimowych indeks T pozostaje najpopularniejszy, z 2-procentowym wzrostem do 2,6 mln opon. Gum zimowych z indeksem H lub V klienci kupili 1,2 mln, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej.
Polska jest szóstym rynkiem w Europie w sprzedaży opon osobowych ogółem oraz letnich (za Francją, Niemcami, Wielką Brytanią, Włochami i Hiszpanią) i trzecim (za Niemcami i Włochami) w zimowych. Europejczycy kupili w ubiegłym roku 131 mln opon letnich oraz 70 mln zimowych. Ponad 7 proc. polskiego rynku należy do importu z Azji, głównie z Chin.