Audi A3 pod lupą Komisji Europejskiej

Najlepiej sprzedający się model Audi przekroczył normę emisji spalin w warunkach laboratoryjnych, budząc podejrzenia, że producent coś majstrował przy nim.

Publikacja: 15.12.2016 16:56

Podczas testów laboratoryjnych przeprowadzonych w sierpniu przez Wspólny Ośrodek Badawczy (JRC) Komisji Europejskiej samochód A3 najnowszej generacji, mający spełniać normę Euro 6 emisji spalin emitował 163 mg tlenków azotu na kilometr wobec normy 80 mg/km.

Odrębny test laboratoryjny wykazał emisję 140 mg/km tych tlenków przy temperaturze silnika 10 stopni Celsjusza, natomiast zimny silnik emitował mniej niż 80 mg/km.

– Różnicę między startem na zimno i startem na gorąco trudno wytłumaczyć – stwierdził deputowany Bas Eikhout z komisji śledczej PE badającej skandal w Volkswagenie.

Uzyskane wyniki mogą wmieszać Audi, najbardziej zyskowną część grupy, w skandal, który trwa od czasu przyznania się przez nią, że oszukiwała W Stanach z emisjami tlenków azotu.

Audi odrzuciło te wyniki twierdząc, że poziom 163 mg został zawyżony wadliwymi pomiarami przez JRC.

– Nie są znane kluczowe parametry, np. stan systemów katalizatorów w testowanych pojazdach – stwierdził rzecznik producenta w majlu. Inne testy w W.Brytanii i Niemczech wykazały, że kompakt A3, który w tym roku najlepiej sprzedawał się, przed A4 i A6, spełnia limity ustalone przez prawo – dodał rzecznik.

Unijne organy bazują na pracy JRC w ustalaniu polityki, natomiast kraje Unii odpowiadają za politykę wobec ich sektorów motoryzacji. Rzeczniczka Komisji stwierdziła, że wyniki JRG są nadal wstępne.

– Jeśli testy budzą podejrzenia co do złego działania, np. instalowania zakazanych urządzeń zakłamujących, to ich wyniki są przekazywane wszystkim odpowiednim organom zatwierdzającym – wyjaśniła. Niemiecki urząd motoryzacji KBA odmówił komentarza.

Podczas testów laboratoryjnych przeprowadzonych w sierpniu przez Wspólny Ośrodek Badawczy (JRC) Komisji Europejskiej samochód A3 najnowszej generacji, mający spełniać normę Euro 6 emisji spalin emitował 163 mg tlenków azotu na kilometr wobec normy 80 mg/km.

Odrębny test laboratoryjny wykazał emisję 140 mg/km tych tlenków przy temperaturze silnika 10 stopni Celsjusza, natomiast zimny silnik emitował mniej niż 80 mg/km.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana