Drugi pozew cywilny wobec Renaulta

Francuskie Zrzeszenie Obrony Konsumentów i Użytkowników CLCV ogłosiło zamiar wystąpienia z pozwem cywilnym wobec Renaulta za oszukiwanie z emisjami spalin przez diesle

Publikacja: 18.03.2017 16:07

Drugi pozew cywilny wobec Renaulta

Foto: 123rf.com

To druga organizacja konsumentów wkraczająca na drogę sądową, w styczniu zrobiła to UFC Que Choisir.

„CLCV, które reprezentuje interesy konsumentów i broni ich złożyło skargę (w październiku 2010), aby doprowadzić do skazania za nielojalne praktyki grupę Volkswagena, która omijała oszukańczymi rozwiązaniami testy emisji spalin” — stwierdza komunikat organizacji. „Wobec praktyk o wyraźnie analogicznych skutkach przygotowujemy również pozew cywilny wobec Renaulta”.

CLCV podjęło tę decyzję po opublikowaniu fragmentów raportu urzędu konkurencji, ochrony konsumentów i ścigania oszustw GDCCRF, który skłonił wymiar sprawiedliwości do podjęcia postępowania o podejrzenie oszustwa.

„Te fakty mogą zaszkodzić setkom tysięcy konsumentów, którym należy się pokrycie ich szkody” — uważa organizacja. Jej zdaniem, zmotoryzowani mogą osobiście składać w ciągu roku do prokuratury skargi na oszustwo i nielojalne praktyki handlowe. Ta sprawa wykazuje, że „należy raz na zawsze skończyć z epoką testów w laboratoriach ustawianych dla zaspokajania producentów pojazdów”.

Renault dostosowuje swe diesle

Po ujawnieniu różnic w emisji tlenków azotu w laboratorium i na drodze Renault ogłosił w kwietniu 2016 plan ulepszenia układu dezaktywacji spalin. Zakres temperatur 17-35 stopni Celsjusza mający chronić silniki zwiększano stopniowo od lipca do 10-45 stopni na niemal całą bieżącą produkcję.

Posiadacze samochodów kupionych wcześniej zaczęli otrzymywać w marcu pisemne propozycje zmiany oprogramowania poprawiającego osiągi silnika zgodnie z ochroną środowiska. Cała operacja dobrowolna i bezpłatna miała zacząć się w październiku, ale we Francji ma zakończyć się w maju, a w reszcie Europy za 6 miesięcy.

Na początku 2016 r. Renault podał, że liczba pojazdów wymagających korekty będzie ostatecznie znacznie poniżej 700 tys. Na podstawie ostatniej produkcji diesli w tej grupie wymieniono liczbę ok. 900 tys., z tego jedną trzecią we Francji.

To druga organizacja konsumentów wkraczająca na drogę sądową, w styczniu zrobiła to UFC Que Choisir.

„CLCV, które reprezentuje interesy konsumentów i broni ich złożyło skargę (w październiku 2010), aby doprowadzić do skazania za nielojalne praktyki grupę Volkswagena, która omijała oszukańczymi rozwiązaniami testy emisji spalin” — stwierdza komunikat organizacji. „Wobec praktyk o wyraźnie analogicznych skutkach przygotowujemy również pozew cywilny wobec Renaulta”.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana