To druga organizacja konsumentów wkraczająca na drogę sądową, w styczniu zrobiła to UFC Que Choisir.
„CLCV, które reprezentuje interesy konsumentów i broni ich złożyło skargę (w październiku 2010), aby doprowadzić do skazania za nielojalne praktyki grupę Volkswagena, która omijała oszukańczymi rozwiązaniami testy emisji spalin” — stwierdza komunikat organizacji. „Wobec praktyk o wyraźnie analogicznych skutkach przygotowujemy również pozew cywilny wobec Renaulta”.
CLCV podjęło tę decyzję po opublikowaniu fragmentów raportu urzędu konkurencji, ochrony konsumentów i ścigania oszustw GDCCRF, który skłonił wymiar sprawiedliwości do podjęcia postępowania o podejrzenie oszustwa.
„Te fakty mogą zaszkodzić setkom tysięcy konsumentów, którym należy się pokrycie ich szkody” — uważa organizacja. Jej zdaniem, zmotoryzowani mogą osobiście składać w ciągu roku do prokuratury skargi na oszustwo i nielojalne praktyki handlowe. Ta sprawa wykazuje, że „należy raz na zawsze skończyć z epoką testów w laboratoriach ustawianych dla zaspokajania producentów pojazdów”.
Renault dostosowuje swe diesle
Po ujawnieniu różnic w emisji tlenków azotu w laboratorium i na drodze Renault ogłosił w kwietniu 2016 plan ulepszenia układu dezaktywacji spalin. Zakres temperatur 17-35 stopni Celsjusza mający chronić silniki zwiększano stopniowo od lipca do 10-45 stopni na niemal całą bieżącą produkcję.