Drugi pozew cywilny wobec Renaulta

Francuskie Zrzeszenie Obrony Konsumentów i Użytkowników CLCV ogłosiło zamiar wystąpienia z pozwem cywilnym wobec Renaulta za oszukiwanie z emisjami spalin przez diesle

Publikacja: 18.03.2017 16:07

Drugi pozew cywilny wobec Renaulta

Foto: 123rf.com

To druga organizacja konsumentów wkraczająca na drogę sądową, w styczniu zrobiła to UFC Que Choisir.

„CLCV, które reprezentuje interesy konsumentów i broni ich złożyło skargę (w październiku 2010), aby doprowadzić do skazania za nielojalne praktyki grupę Volkswagena, która omijała oszukańczymi rozwiązaniami testy emisji spalin” — stwierdza komunikat organizacji. „Wobec praktyk o wyraźnie analogicznych skutkach przygotowujemy również pozew cywilny wobec Renaulta”.

CLCV podjęło tę decyzję po opublikowaniu fragmentów raportu urzędu konkurencji, ochrony konsumentów i ścigania oszustw GDCCRF, który skłonił wymiar sprawiedliwości do podjęcia postępowania o podejrzenie oszustwa.

„Te fakty mogą zaszkodzić setkom tysięcy konsumentów, którym należy się pokrycie ich szkody” — uważa organizacja. Jej zdaniem, zmotoryzowani mogą osobiście składać w ciągu roku do prokuratury skargi na oszustwo i nielojalne praktyki handlowe. Ta sprawa wykazuje, że „należy raz na zawsze skończyć z epoką testów w laboratoriach ustawianych dla zaspokajania producentów pojazdów”.

Renault dostosowuje swe diesle

Po ujawnieniu różnic w emisji tlenków azotu w laboratorium i na drodze Renault ogłosił w kwietniu 2016 plan ulepszenia układu dezaktywacji spalin. Zakres temperatur 17-35 stopni Celsjusza mający chronić silniki zwiększano stopniowo od lipca do 10-45 stopni na niemal całą bieżącą produkcję.

Posiadacze samochodów kupionych wcześniej zaczęli otrzymywać w marcu pisemne propozycje zmiany oprogramowania poprawiającego osiągi silnika zgodnie z ochroną środowiska. Cała operacja dobrowolna i bezpłatna miała zacząć się w październiku, ale we Francji ma zakończyć się w maju, a w reszcie Europy za 6 miesięcy.

Na początku 2016 r. Renault podał, że liczba pojazdów wymagających korekty będzie ostatecznie znacznie poniżej 700 tys. Na podstawie ostatniej produkcji diesli w tej grupie wymieniono liczbę ok. 900 tys., z tego jedną trzecią we Francji.

To druga organizacja konsumentów wkraczająca na drogę sądową, w styczniu zrobiła to UFC Que Choisir.

„CLCV, które reprezentuje interesy konsumentów i broni ich złożyło skargę (w październiku 2010), aby doprowadzić do skazania za nielojalne praktyki grupę Volkswagena, która omijała oszukańczymi rozwiązaniami testy emisji spalin” — stwierdza komunikat organizacji. „Wobec praktyk o wyraźnie analogicznych skutkach przygotowujemy również pozew cywilny wobec Renaulta”.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście