Najczęstszym wyborem wśród klientów będzie silnik 2,0 TDI, który jest dostępny w dwóch wersjach. Podstawowa wersja oferuje 150 KM i moment obrotowy 340 Nm. W wersji o większej mocy osiąga 190 KM i 400 Nm. Podstawowy silnik TDI używa średni 5 l/100 km oleju napędowego. Gamę jednostek benzynowych wypełniają jednostki 1,4 TSI i 2,0 TSI. Bazowa wersja oferuje moc 125 KM i moment obrotowy 200 Nm. Średnie zużycie paliwa w tym przypadku to 6 l/100 km. W mocniejszej wersji silnik 1,4 TSI osiąga 150 KM i 250 Nm. Jest w nim dostępna technika ACT (Active Cylinder Technology), która przy małym obciążeniu i małej prędkości obrotowej odłącza drugi i trzeci cylinder. Topowa jednostka to 2,0 TSI o mocy 180 KM. Maksymalny moment obrotowy to 320 Nm.
W zależności od wersji Skoda Kodiaq może być wyposażona w sześciostopniową ręczną skrzynię biegów oraz sześcio- lub siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów DSG. Do większości silników jest dostępny napęd 4×4 sterowany elektronicznie. Zapewnia on bardzo dobre przeniesienie napędu, stabilność i bezpieczeństwo jazdy – także poza asfaltowymi drogami.
Na liście wyposażenia opcjonalnego jest dostępny system Driving Mode Select. Umożliwia kierowcy zmianę sposobu sterowania pracą silnika i skrzyni biegów DSG, działania wspomagania kierownicy, układu klimatyzacji i innych podzespołów w trybach Normal, Eco, Sport i Individual. W wersjach z napędem 4×4 jest oferowany tryb Offroad. Wtedy zawieszenie, sterowanie pracą silnika i układ hamulcowy nastawiają sposób działania specjalnie na warunki terenowe. Chodzi przy tym przede wszystkim o ruszanie, przenoszenie napędu na nawierzchnię oraz o hamowanie. W trybie Offroad funkcja wspomagania zjazdu przez odpowiednie hamowanie ułatwia bezpieczny zjazd po zboczu. Nowością jest tryb Snow, który jest przeznaczony do jazdy po drogach i nie ma ograniczenia prędkości. Modyfikuje sposób działania układów ABS, ASR, ACC (jeśli jest na wyposażeniu), sterowania pracą silnika i elektronicznie regulowanego sprzęgła napędu na cztery koła dopasowując je do właściwości śliskiej, zaśnieżonej nawierzchni.
Ciekawostką jest również adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC (Dynamic Chassis Control) połączona z wyborem profilu jazdy, Driving Mode Select. W tym rozwiązaniu elektrozawory regulują pracę amortyzatorów zależnie od sytuacji. W połączeniu z wyborem profilu jazdy funkcja dopasowuje charakterystykę tłumienia amortyzatorów do stylu jazdy i nierówności drogi. Z DCC kierowca może wybrać tryb normalny, komfortowy lub sportowy.
Pierwszy tak duży SUV Skody dostępny w wersjach wyposażenia Active i Ambition jest seryjnie wyposażony w 17-calowe koła, w wersji Style standardowo zamontowane są koła 18-calowe. Zakres wyposażenia dodatkowego sięga tu aż do polerowanych kół 19-calowych.