Na te dwa kraje miała przypaść większość produkcji od 2018 r. nowej gamy 8500, składającej się z sedana klasy premium, hatchbacka i pojazdu sportowo-użytkowego — ujawniły dwie osoby znające bezpośrednio plany amerykańskiego koncernu. Miały być produkowane w Indiach, a także w Brazylii, Rosji i Tajlandii.
Ford ogłosił swą decyzję dostawcom w lipcu, wcześniej General Motors odroczył plan uruchomienia w Indiach produkcji rodziny kompaktowych pojazdów rodzinnych za 5 mld dolarów. Ford zamierza obecnie przeprojektować w latach 2020-21 w Indiach modele EcoSport, Figo i Figo Aspire — podały dwie inne osoby.
Bardziej ambitny program 8500 został odroczony z powodu małego popytu na małe i średnie hatchbacki i sedany w Indiach i Chinach, gdzie rośnie popularność SUV i krzyżówek łączących cechy SUV i hatchbacków. Według informatorów, którzy zastrzegli anonimowość, koszt unowocześnienia fabryk i dostosowania ich do nowej produkcji byłby zbyt wysoki.
Sam koncern nie chciał wypowiadać się. „Stale oceniamy okazje, aby lepiej zaspokajać potrzeby konsumentów i nie komentujemy spekulacji o przyszłych programach produkcji” — oświadczył rzecznik w komunikacie.
Kurs na SUV
Forda zainwestował w Indiach ponad 2 mld dolarów i zamierza wydać więcej na utworzenie w Chennai (d. Madras) globalnego ośrodka inżynieryjnego, który pomoże dopasować produkty do potrzeb rynku i szybciej uwzględniać zmiany upodobań.