Druga an świecie grupa samochodowa za Volkswagenem spodziewa się zysku operacyjnego 1,6 bln jenów (12,89 mld euro) w roku finansowym do 31 marca 2018 wobec 1,99 bln z poprzedniego roku; analitycy zakładali 2,3 bln jenów. Toyota oparła swe prognozy na założeniu kursu jena na poziomie 105 do dolara, w poprzednim roku wynosił 108. Odrębnie planuje skupić z rynku ok. 1,65 proc. swych akcji o wartości ok. 250 mld jenów.

Sprzedaż pojazdów ma wynieść 10,. 25 mln sztuk, bardzo podobnie jak w poprzednim roku. W Ameryce Płn. zapewniającej 28 proc. sprzedaży wynik ten zmaleje o 0,6 proc. do 2,82 mln sztuk. Na rynku amerykańskim utrzymuje się nadal duży popyt na krzyżówkę RAV4 i wersję sportowo-użytkową Highlander, natomiast zmalał na limuzyny Corolla, Camry i Prius z racji tańszej benzyny. W Azji Japończycy spodziewają się sprzedaży 1,6 mln samochodów po 1,59 mln przed rokiem.

Toyota przewiduje na ogół stabilny rynek światowy, ale w USA ma do czynienia ze zwolnieniem popytu po długim okresie wzrostu. Największe firmy samochodowe w USA podały o spadku sprzedaży w kwietniu,, drugim kolejnym gorszym miesiącu, po rekordowym roku 2016. To skłania je do do bardziej agresywnej polityki handlowej, zwiększania rabatów, aby pozbywać się nadmiaru gotowych pojazdów, czekających na placach u dealerów.