Model Mitsubishi Outlander PHEV w mniej niż dwa lata od rynkowego debiutu znalazł już w 34 krajach Europy 40 tys. nabywców. W rezultacie Outlander PHEV znalazł się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych samochodów hybrydowych plug-in na starym kontynencie.
Na polskim rynku sprzedaż samochodów hybrydowych typu plug-in dopiero raczkuje. Dopiero obecny rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży takich samochodów. Mimo to już w ubiegłym roku spółka MMC Car Poland, importer marki Mitsubishi, sprzedała 31 sztuk modelu Outlander PHEV.
Ten pierwszy na rynku hybrydowy SUV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła i generatorem prądu zdobył w ubiegłym roku przeszło połowę kupujących wszystkie odmiany Outlandera. W Wielkiej Brytanii, a także w Holandii i krajach skandynawskich, Outlander PHEV stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym. Obecnie rynkiem numerem jeden dla tego samochodu jest Holandia, gdzie sprzedano do tej pory ponad 17,7 tys. sztuk.
Popularność Outlandera z wtyczką to efekt jego dalekiego zasięgu i funkcjonalności auta z napędem tradycyjnym połączonej z niskim zużyciem paliwa. Do tego możliwości ładowania akumulatora na wiele sposobów: w czasie jazdy przy pomocy generatora prądu, podczas hamowania oraz ze zwykłego gniazdka elektrycznego i z terminala szybkiego ładowania.
System plug-in przyjmuje się także w markach premium. BMW sprzedaje od połowy ubiegłego roku sportowy model i8, rozpędzający się do setki w 4,4 sekundy. W tym roku do sprzedaży wejdzie kolejna hybryda plug-in, model X5. Jednym z pierwszych takich samochodów obecnych na polskim rynku był Opel Ampera. Jego bliźniaczy model Chevrolet Volt zawojował Stany Zjednoczone. Hybrydę z wtyczką ma także Mercedes – to luksusowa limuzyna S 500 plug-in Hybrid. Wkrótce ma do niego dołączyć kolejny model, mniejszy C 350e. Z kolei Volvo od ubiegłego roku oferuje hybrydowy napęd plug-in w modelu V60.