Mitsubishi bije rekord sprzedaży auta z wtyczką

Japoński producent samochodów, firma Mitsubishi, bije europejski rekord sprzedaży samochodów hybrydowych ładowanych z gniazdka, czyli typu plug-in.

Publikacja: 24.06.2015 20:14

Mitsubishi bije rekord sprzedaży auta z wtyczką

Foto: materiały prasowe

Model Mitsubishi Outlander PHEV w mniej niż dwa lata od rynkowego debiutu znalazł już w 34 krajach Europy 40 tys. nabywców. W rezultacie Outlander PHEV znalazł się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych samochodów hybrydowych plug-in na starym kontynencie.

Na polskim rynku sprzedaż samochodów hybrydowych typu plug-in dopiero raczkuje. Dopiero obecny rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży takich samochodów. Mimo to już w ubiegłym roku spółka MMC Car Poland, importer marki Mitsubishi, sprzedała 31 sztuk modelu Outlander PHEV.

Ten pierwszy na rynku hybrydowy SUV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła i generatorem prądu zdobył w ubiegłym roku przeszło połowę kupujących wszystkie odmiany Outlandera. W Wielkiej Brytanii, a także w Holandii i krajach skandynawskich, Outlander PHEV stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym. Obecnie rynkiem numerem jeden dla tego samochodu jest Holandia, gdzie sprzedano do tej pory ponad 17,7 tys. sztuk.

Popularność Outlandera z wtyczką to efekt jego dalekiego zasięgu i funkcjonalności auta z napędem tradycyjnym połączonej z niskim zużyciem paliwa. Do tego możliwości ładowania akumulatora na wiele sposobów: w czasie jazdy przy pomocy generatora prądu, podczas hamowania oraz ze zwykłego gniazdka elektrycznego i z terminala szybkiego ładowania.

System plug-in przyjmuje się także w markach premium. BMW sprzedaje od połowy ubiegłego roku sportowy model i8, rozpędzający się do setki w 4,4 sekundy. W tym roku do sprzedaży wejdzie kolejna hybryda plug-in, model X5. Jednym z pierwszych takich samochodów obecnych na polskim rynku był Opel Ampera. Jego bliźniaczy model Chevrolet Volt zawojował Stany Zjednoczone. Hybrydę z wtyczką ma także Mercedes – to luksusowa limuzyna S 500 plug-in Hybrid. Wkrótce ma do niego dołączyć kolejny model, mniejszy C 350e. Z kolei Volvo od ubiegłego roku oferuje hybrydowy napęd plug-in w modelu V60.

Według firmy doradczej Frost & Sullivan, będzie rósł popyt na pojazdy o dalekim zasięgu, którymi klienci mogą podróżować dalej niż zwykłym pojazdem elektrycznym. Z analiz wynika, że w roku 2014 sprzedano prawie 304,7 tys. aut elektrycznych, a ich sprzedaż w roku 2015 osiągnie poziom 466,4 tys. sztuk. Do końca obecnego roku Ameryka Północna pozostanie liderem, z udziałem w rynku wynoszącym 36 procent. Na kolejnych miejscach będą: Europa (27 procent udziału w rynku) oraz Chiny (24 procent).

Z drugiej strony, choć rynek pojazdów elektrycznych rośnie we wszystkich regionach, to ogólne wyniki sprzedaży nie spełniają oczekiwań producentów samochodów. Producenci pojazdów w Europie oraz Ameryce Północnej nie zdołali osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, główne z powodu niechęci użytkowników do wprowadzania nowych technologii, długiego czasu ładowania pojazdów oraz niewiedzy o zaletach tego typu pojazdów – zaznacza Frost & Sullivan.

Model Mitsubishi Outlander PHEV w mniej niż dwa lata od rynkowego debiutu znalazł już w 34 krajach Europy 40 tys. nabywców. W rezultacie Outlander PHEV znalazł się na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych samochodów hybrydowych plug-in na starym kontynencie.

Na polskim rynku sprzedaż samochodów hybrydowych typu plug-in dopiero raczkuje. Dopiero obecny rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży takich samochodów. Mimo to już w ubiegłym roku spółka MMC Car Poland, importer marki Mitsubishi, sprzedała 31 sztuk modelu Outlander PHEV.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej