BMW ze stałym zyskiem

BMW wypracował w III kwartale stabilny zysk operacyjny, ale inwestycje w nowe technologie i wzrost zatrudnienia zniwelowały lepszą sprzedaż.

Publikacja: 06.11.2016 15:23

Zysk EBIT wyniósł 2,38 mld euro, analitycy spodziewali się 2,37 mld. Sprzedaż marek BMW, Rolls-Royce i Mini zwiększyła się o 7,1 proc., ale rentowność działu samochodowego zmalała do 8,5 proc. z 9,1 proc. rok temu.

Mniejszy zysk wynika z większych wydatków osobowych, bo zatrudnienie wzrosło o 3,6 proc., nastąpiła tez zmiana w tzw. mikście sprzedawanych modeli. Klienci kupują bardziej mniejsze SUV dające mniejszy zysk, a limuzyny serii 5 dobiegają swego kresu, zanim pojawia się nowe, to Mercedesy klasy E zyskują na atrakcyjności.

Grupa z Monachium podkreśliła, że warunki stały się niestabilne w USA, powodując spadek sprzedaży o 3,6 poć. w obu Amerykach. Rynek amerykański jest szczególnie istotny dla pojazdów sportowo-użytkowych, bardziej rentownych dla producentów. Rywal BMW, Mercedes-Benz Cars wypracował marżę operacyjną 11,4 proc., a Audi po 9 miesiącach ma 6,9 proc.

Niemcy potwierdzili prognozę lekkiego zwiększenia rocznego zysku brutto, ale uprzedzili, że z marżą mogą być problemy z powodu stałego inwestowania. Zamierzają utrzymać ją na poziomie 8-10 proc., co udało im się zachować w ostatnich 26 kwartałach.

— Koszty na ogół rosną pod koniec roku., więc spodziewamy się ujemnego wpływu na zyski — stwierdził szef pionu finansowego, Friedrich Eichiner.

— Nakłady kapitałowe będą także większe w ostatnim kwartale głównie na skutek uruchomienia produkcji i zwiększania tempa nowych BMW serii 5 — dodał.

Nowe inwestycje po Brexicie

Prezes Harald Krüger stwierdził, że firma nie jest teraz pod presją podejmowania decyzji o dalszym inwestowaniu w zakład w Oksfordzie produkujący Mini.

— Nie ma obecnie na porządku dnia Grupy BMW podejmowania decyzji o inwestycjach. Dlatego też możemy poczekać na wynik negocjacji W. Brytanii o wyjściu z Unii — powiedział dziennikarzom.

BMW produkuje Mini w Holandii, Austrii i W. Brytanii, może ją przenieść do Europy, jeśli Unia wprowadzi niekorzystne stawki w imporcie.

Krüger zapytany, czy będzie występować też o brytyjskie gwarancje stwierdził, że nie wie, co dostał Nissan i powtórzył, że nie będzie w krótkim czasie decyzji o dalszym inwestowaniu.

Zysk EBIT wyniósł 2,38 mld euro, analitycy spodziewali się 2,37 mld. Sprzedaż marek BMW, Rolls-Royce i Mini zwiększyła się o 7,1 proc., ale rentowność działu samochodowego zmalała do 8,5 proc. z 9,1 proc. rok temu.

Mniejszy zysk wynika z większych wydatków osobowych, bo zatrudnienie wzrosło o 3,6 proc., nastąpiła tez zmiana w tzw. mikście sprzedawanych modeli. Klienci kupują bardziej mniejsze SUV dające mniejszy zysk, a limuzyny serii 5 dobiegają swego kresu, zanim pojawia się nowe, to Mercedesy klasy E zyskują na atrakcyjności.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana