BMW ze stałym zyskiem

BMW wypracował w III kwartale stabilny zysk operacyjny, ale inwestycje w nowe technologie i wzrost zatrudnienia zniwelowały lepszą sprzedaż.

Publikacja: 06.11.2016 15:23

Zysk EBIT wyniósł 2,38 mld euro, analitycy spodziewali się 2,37 mld. Sprzedaż marek BMW, Rolls-Royce i Mini zwiększyła się o 7,1 proc., ale rentowność działu samochodowego zmalała do 8,5 proc. z 9,1 proc. rok temu.

Mniejszy zysk wynika z większych wydatków osobowych, bo zatrudnienie wzrosło o 3,6 proc., nastąpiła tez zmiana w tzw. mikście sprzedawanych modeli. Klienci kupują bardziej mniejsze SUV dające mniejszy zysk, a limuzyny serii 5 dobiegają swego kresu, zanim pojawia się nowe, to Mercedesy klasy E zyskują na atrakcyjności.

Grupa z Monachium podkreśliła, że warunki stały się niestabilne w USA, powodując spadek sprzedaży o 3,6 poć. w obu Amerykach. Rynek amerykański jest szczególnie istotny dla pojazdów sportowo-użytkowych, bardziej rentownych dla producentów. Rywal BMW, Mercedes-Benz Cars wypracował marżę operacyjną 11,4 proc., a Audi po 9 miesiącach ma 6,9 proc.

Niemcy potwierdzili prognozę lekkiego zwiększenia rocznego zysku brutto, ale uprzedzili, że z marżą mogą być problemy z powodu stałego inwestowania. Zamierzają utrzymać ją na poziomie 8-10 proc., co udało im się zachować w ostatnich 26 kwartałach.

— Koszty na ogół rosną pod koniec roku., więc spodziewamy się ujemnego wpływu na zyski — stwierdził szef pionu finansowego, Friedrich Eichiner.

— Nakłady kapitałowe będą także większe w ostatnim kwartale głównie na skutek uruchomienia produkcji i zwiększania tempa nowych BMW serii 5 — dodał.

Nowe inwestycje po Brexicie

Prezes Harald Krüger stwierdził, że firma nie jest teraz pod presją podejmowania decyzji o dalszym inwestowaniu w zakład w Oksfordzie produkujący Mini.

— Nie ma obecnie na porządku dnia Grupy BMW podejmowania decyzji o inwestycjach. Dlatego też możemy poczekać na wynik negocjacji W. Brytanii o wyjściu z Unii — powiedział dziennikarzom.

BMW produkuje Mini w Holandii, Austrii i W. Brytanii, może ją przenieść do Europy, jeśli Unia wprowadzi niekorzystne stawki w imporcie.

Krüger zapytany, czy będzie występować też o brytyjskie gwarancje stwierdził, że nie wie, co dostał Nissan i powtórzył, że nie będzie w krótkim czasie decyzji o dalszym inwestowaniu.

Zysk EBIT wyniósł 2,38 mld euro, analitycy spodziewali się 2,37 mld. Sprzedaż marek BMW, Rolls-Royce i Mini zwiększyła się o 7,1 proc., ale rentowność działu samochodowego zmalała do 8,5 proc. z 9,1 proc. rok temu.

Mniejszy zysk wynika z większych wydatków osobowych, bo zatrudnienie wzrosło o 3,6 proc., nastąpiła tez zmiana w tzw. mikście sprzedawanych modeli. Klienci kupują bardziej mniejsze SUV dające mniejszy zysk, a limuzyny serii 5 dobiegają swego kresu, zanim pojawia się nowe, to Mercedesy klasy E zyskują na atrakcyjności.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką