Reklama
Rozwiń
Reklama

Tesla: Produkcja Modelu 3 ruszy później

Tesla odroczyła po raz drugi rozpoczęcie masowej produkcji nowego auta elektrycznego Model 3 rozczarowując inwestorów, ale nie zmniejszając optymizmu analityków.

Publikacja: 04.01.2018 18:13

Tesla: Produkcja Modelu 3 ruszy później

Foto: materiały prasowe

Po tej informacji akcje Tesli straciły w obrocie przed sesję w Stanach 3,5 proc. pozbawiając jej niemal 1,9 mld dolarów wartości rynkowej. Analitycy stwierdzili natomiast nie tracąc humoru, że producent ustalił w końcu możliwy do zrealizowania cel produkcji aut za 35 tys. dolarów

Firma Elona Muska podała, że pod koniec I kwartału będzie wypuszczać po 2500 sztuk Modelu 3 co tydzień, połowę tego, co obiecywała na początku. Cel 5 tys. sztuk tygodniowo zamierza osiągnąć pod koniec II kwartału.

„Uważamy, że Tesla ustaliła ostatecznie poziom produkcji możliwy do zrealizowania. Uważamy też za istotne, że priorytetem firmy jest kontrola jakości. O ile ciągłe zmiany spodziewanych wyników mogłyby zagrozić tej elitarnej marce, o tyle akcja przywoławcza na dużą skalę byłaby znacznie bardziej niszczycielska” – stwierdził w nocie analityk z Nomura Instinet, Romit Shah.

Luksusowe limuzyny Model S i SUV Model X Tesli regularnie wymagają napraw przed wyjazdem z fabryki, a kontrole jakości pozwoliły wykrywać defekty w niemal wszystkich tych autach skontrolowanych po montażu – informował Reuter w listopadzie.

Tesla utrzymywała, że jej procedura kontroli jakości jest niezwykle surowa. Skuteczna produkcja pojazdów i ich terminowa dostawa klientom mają zasadnicze znaczenie, bo firma, która jeszcze nie zarabia, ma do czynienia z dużym zużywaniem gotówki. A opóźnienia grożą, że ci, którzy zarezerwowali samochody, zrezygnują z nich.

Reklama
Reklama

Analityk w Morgan Stanley, Adam Jonas uważa, że akcje Tesli będą bardzo wahać się w 2018 r., bo sama firma miota się między rosnącą konkurencją i wąskimi gardłami w produkcji. Większość jego kolegów jest jednak większymi optymistami i uważają, żę sprzedaż sedanów Model 3 może przekształcić tego niszowego producenta w producenta na masową skalę, pozwalając mu rywalizować z GM i BMW, wchodzącymi na rynek aut elektrycznych.

– Biorąc pod uwagę, że Tesla otrzymała rezerwacje na ponad 400 tys. sztuk Modelu 3 bez specjalnego marketingu uważamy, że potencjalny popyt na ten pojazd jest zapewne niedoszacowany, więc Tesla może znacząco zwiększyć ten popyt poprzez autoreklamowanie się w przyszłości – stwierdził Bern Kallo z Baird Equity Research.

Po tej informacji akcje Tesli straciły w obrocie przed sesję w Stanach 3,5 proc. pozbawiając jej niemal 1,9 mld dolarów wartości rynkowej. Analitycy stwierdzili natomiast nie tracąc humoru, że producent ustalił w końcu możliwy do zrealizowania cel produkcji aut za 35 tys. dolarów

Firma Elona Muska podała, że pod koniec I kwartału będzie wypuszczać po 2500 sztuk Modelu 3 co tydzień, połowę tego, co obiecywała na początku. Cel 5 tys. sztuk tygodniowo zamierza osiągnąć pod koniec II kwartału.

Reklama
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama