To kolejne tego rodzaju pojazdy, jakie trafią na warszawskie ulice. Po stolicy jeździ już 10 elektrycznych Solarisów.
– Produkowane przez Ursus autobusy, trolejbusy i autobusy elektryczne, a także autobus z napędem wodorowym są odpowiedzią na zwiększające się zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne środki komunikacji – powiedział Karol Zarajczyk, prezes Ursusa.
We wrześniu br. konsorcjum Ursus Bus wygrało również przetarg na dostawę autobusów dla Torunia. Wartość oferty na realizację podstawowego zakresu zamówienia (obejmuje 3 autobusy Maxi i 2 autobusy Midi) wynosi 4,68 mln zł, a na realizację maksymalnego zakresu zamówienia (8 autobusów Maxi i 2 autobusy Midi) wynosi 9,4 mln zł. Dostawy mają być zrealizowane jeszcze w tym roku.
Samorządy chcą przyspieszyć elektryfikację miejskiego transportu. Ambitne plany ma także 90-tysięczne Jaworzno. Teraz kupi 16 autobusów zasilanych prądem, a w krótkiej perspektywie chce nimi zastąpić połowę obecnej floty miejskiego przewoźnika. To kolejny zakup tego typu pojazdów – we wrześniu jaworznickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej rozstrzygnęło przetarg na dostawę 6 autobusów na prąd. Oznacza to, że w połowie przyszłego roku na trasy obsługiwane przez PKM wyjadą 23 elektryczne autobusy (jeden taki pojazd PKM posiada od wiosny 2015). W rezultacie co trzeci autobus we flocie miejskiego przewoźnika będzie pojazdem całkowicie bezemisyjnym.
20 autobusów elektrycznych kupuje teraz Kraków. Miasto zamówiło 17 pojazdów 12-metrowych i 3 przegubowce o długości 18 metrów, a według krakowskiego MPK, do roku 2020 po mieście ma kursować 50 elektrycznych autobusów. Na kupno elektrycznych autobusów zdecydował się m.in. Rzeszów, a liczba miast, które takie pojazdy testują, systematycznie rośnie.