Rosji coraz bardziej brakuje własnych modeli aut. Wspierają się licencjami z Chin

Rosyjski producent samochodów AwtoWAZ poinformował o utworzeniu nowej marki. Teraz poza Ładami będzie wytwarzać również samochody dostawcze pod nazwą SKM. Za tym skrótem kryje się współpraca z chińską firmą SRM.

Publikacja: 22.03.2025 11:10

Nowy model AutoWAZ to nic innego jak rosyjska wersja chińskiego dostawczaka SRM Jinhaishi

Nowy model AutoWAZ to nic innego jak rosyjska wersja chińskiego dostawczaka SRM Jinhaishi

Foto: mat. prasowe

Nowy model AutoWAZ to nic innego jak rosyjska wersja chińskiego SRM Jinhaishi, średniej wielkości auto dostawcze. Prezes AwtoWAZ Makism Sokołow po raz pierwszy ogłosił utworzenie nowej marki w styczniu tego roku. Mówił wtedy, że pod nowa marka będzie sprzedawać zarówno własne pojazdy użytkowe (jak np. Łada Largus w wersji „blaszak”) oraz auta, które powstaną przy udziale partnerów zagranicznych. Jak twierdzi Sokołow jednym z celów stworzenia nowej marki jest wzmocnienie rosyjskiego rynku krajowymi produktami. Tych w ostatnim czasie brakuje, bo portfolio rosyjskich modeli skurczyło się do minimum. Brak krajowych samochodów sprawia, że coraz więcej rosyjskich klientów kieruje swoje zainteresowanie kieruje w stronę modeli z Chin.

Czytaj więcej

Rosja chce 1,3 mld euro odszkodowania za powrót Renault
Nowa marka SKM należy do rosyjskiego producenta AutoWAZ

Nowa marka SKM należy do rosyjskiego producenta AutoWAZ

Foto: mat. prasowe

Rosja coraz bardziej uzależnia się od chińskiej motoryzacji

Częściowym rozwiązaniem tego problemu ma być nowa marka. Jak na razie oficjalnie AwtoWAZ nie zdradził kto jest partnerem przy tworzeniu SKM, jednak spece od rynku aut dostawczych szybko ustalili, że chińska Shineray Group ma w swoim portfolio bliźniaczą konstrukcję, która powstaje pod marką SRM jako Jinhaishi. To dostawczy model produkowany od 2022 roku w dwóch długościach nadwozia. Mniejszy ma 4,57 m długości, a większy 4,89 m. Auta produkowane są w wersji dostawczej i osobowej. Do napędu służy benzynowy silnik o pojemności 1,5 lub 1,6 litra i mocy 111 lub 120 KM. Większą wersję można zamówić także z 2 litrowym silnikiem o mocy 136 KM. Rosyjska motoryzacja coraz częściej łata brakujące w portfolio modele produkowanymi na licencji samochodami z Chin. Pod obowiązujące embarga to właśnie Państwo Środka krok po kroku przejmuje rosyjski rynek samochodowy.

Nowa marka SKM należy do rosyjskiego producenta AutoWAZ

Nowa marka SKM należy do rosyjskiego producenta AutoWAZ

Foto: mat. prasowe

Nowa marka SKM należy do rosyjskiego producenta AutoWAZ

Nowa marka SKM należy do rosyjskiego producenta AutoWAZ

Foto: mat. prasowe

Chiński oryginał SRM

Chiński oryginał SRM

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Branża zbrojeniowa ma się dobrze. Mercedes zwiększa ofertę ciężarówek dla wojska

Nowy model AutoWAZ to nic innego jak rosyjska wersja chińskiego SRM Jinhaishi, średniej wielkości auto dostawcze. Prezes AwtoWAZ Makism Sokołow po raz pierwszy ogłosił utworzenie nowej marki w styczniu tego roku. Mówił wtedy, że pod nowa marka będzie sprzedawać zarówno własne pojazdy użytkowe (jak np. Łada Largus w wersji „blaszak”) oraz auta, które powstaną przy udziale partnerów zagranicznych. Jak twierdzi Sokołow jednym z celów stworzenia nowej marki jest wzmocnienie rosyjskiego rynku krajowymi produktami. Tych w ostatnim czasie brakuje, bo portfolio rosyjskich modeli skurczyło się do minimum. Brak krajowych samochodów sprawia, że coraz więcej rosyjskich klientów kieruje swoje zainteresowanie kieruje w stronę modeli z Chin.

Tu i Teraz
Wszystkie plagi, które spadły na Teslę
Tu i Teraz
Branża zbrojeniowa ma się dobrze. Mercedes zwiększa ofertę ciężarówek dla wojska
Tu i Teraz
Ferrari opatentowało nowy napęd V12. To przyszłość silników spalinowych
Tu i Teraz
McLaren nie ucieknie od tego trendu. Ma mieć w swoim portfolio SUV-a
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Tu i Teraz
Autonomiczne taksówki otrzymały 589 mandatów na kwotę ponad 270 tys. zł
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń