Citroen walczy o klientów. Tak wygląda następca popularnego SUV-a

Citroena C5 Aircross otrzyma następcę. Będzie to pierwszy Citroen zbudowany na nowej platformie. Póki co Francuzi pokazali model koncepcyjny, który w wersji seryjnej ma trafić na rynek w 2025 roku.

Publikacja: 25.10.2024 06:17

Koncepcyjny model jest aż o 15 cm większy od obecnego Citroena C5 Aircross

Koncepcyjny model jest aż o 15 cm większy od obecnego Citroena C5 Aircross

Foto: mat. prasowe

Citroen C5 Aircross Concept jest zapowiedzią nadchodzącego rodzinnego SUV-a klasy średniej. Wersja produkcyjna tego modelu ma pojawić się na rynku w 2025 roku. Podobnie jak inne modele w tej klasie koncernu Stellantis, również C5 Aircross wykorzystuje nową platformę STLA. Dzięki temu C5 Aircross może mieć napędy elektryczne, ale także wersje z silnikami spalinowymi. Koncepcyjny model ma 4,65 m długości i jest większy od obecnego C5 Aircross aż o 15 centymetrów. Wysokość - 1,66 m - pozostaje na tym samym poziomie, co w obecnym modelu.

Citroen C5 Aircross Concept

Citroen C5 Aircross Concept

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa francuska limuzyna. To będzie współczesna interpretacja Citroena DS

Citroen żegna się z miękkimi, okrągłymi kształtami i skupia się na wyraźnych krawędziach i ostrych liniach. To, według twórców ma sprawiać wrażenie bardziej solidnego auta. Pionowy, w dużej mierze zamknięty przód ma nowy logotyp, klamki są schowane, a tył ma niecodzienną konfigurację lamp. Dzięki optymalizacji aerodynamiki Citroen obiecuje o 30 km większy zasięg w wersji z napędem elektrycznym. Póki ci nie zaprezentowano jeszcze wnętrza, ale francuska marka obiecuje mnóstwo miejsca i pięć siedzeń, które zostaną wkomponowane w salonową atmosferę. Ponadto nadchodzący C5 Aircross ma zdobyć punkty wśród klientów dzięki licznym innowacjom wnętrza.

Citroen C5 Aircross Concept

Citroen C5 Aircross Concept

mat. prasowe

Nowy Citroen C5 Aircross otrzyma również silniki spalinowe 

Portfolio napędów również pozostaje niewiadomą. Platforma STLA umożliwia wykorzystanie silników spalinowych, napędów hybrydowych lub w pełni elektrycznych. Nowy Opel Grandland, który jako siostrzany model grupy również opiera się na średniej platformie STLA ma np. jako podstawowy napęd trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM, wersję PHEV z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który w połączeniu z elektrycznym generuje moc 224 KM oraz dwa napędy elektryczne.

Citroen C5 Aircross Concept

Citroen C5 Aircross Concept

mat. prasowe

Citroen C5 Aircross Concept

Citroen C5 Aircross Concept

mat. prasowe

Citroen C5 Aircross Concept

Citroen C5 Aircross Concept

mat. prasowe

Aktualny Citroen C5 Aircross

Aktualny Citroen C5 Aircross

mat. prasowe

Czytaj więcej

Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut

Citroen C5 Aircross Concept jest zapowiedzią nadchodzącego rodzinnego SUV-a klasy średniej. Wersja produkcyjna tego modelu ma pojawić się na rynku w 2025 roku. Podobnie jak inne modele w tej klasie koncernu Stellantis, również C5 Aircross wykorzystuje nową platformę STLA. Dzięki temu C5 Aircross może mieć napędy elektryczne, ale także wersje z silnikami spalinowymi. Koncepcyjny model ma 4,65 m długości i jest większy od obecnego C5 Aircross aż o 15 centymetrów. Wysokość - 1,66 m - pozostaje na tym samym poziomie, co w obecnym modelu.

Samochód Jutra
Nowe plany Volvo. Pojawią się dwa nowe sedany. Jeden z nich już w przyszłym roku
Cykl Partnerski
Miejskie plany adaptacji do zmian klimatu: co warto wiedzieć?
Samochód Jutra
Francuska rewolucja według Renault. Hybryda jakiej jeszcze nie było
Samochód Jutra
Kia wchodzi na rynek w nowy segment. Powalczy o klienta samochodów użytkowych
Samochód Jutra
Restomod Renault R17: Coupe w stylu retro z szansą na seryjną produkcję
Samochód Jutra
Tak będzie wyglądała nowa Skoda. Elektryczny kompaktowy SUV zadebiutuje niebawem