Reklama

Najpotężniejsza ciężarówka Mercedesa staje się jeszcze bardziej potężna

Mercedes zaprezentował specjalną ciężarówkę do zastosowań wojskowych. Nowa wersja modelu Zetros z napędem 8x8.

Publikacja: 23.06.2024 18:20

Mercedes Zetros 8x8

Mercedes Zetros 8x8

Foto: mat. prasowe

Od 2025 roku dział Special Trucks poszerzy swoją ofertę i zaoferuje także ciężarówkę Zetros przeznaczoną do ekstremalnych zastosowań, w wersji 8x8. Zetros oferowany jest w dwóch wariantach. Pierwsza wersja posiada dwie skrętne osie przednie i dwie stałe osie tylne. Druga wersja ma kierowaną oś przednią i trzy osie tylne, przy czym oś najbardziej wysunięta do tyłu jest kierowana w celu zmniejszenia promienia skrętu. Obie wersje dostępne są zarówno jako ciągnik siodłowy, jak i pojazd transportowy.

Czytaj więcej

Ile można zarobić pracując w Mercedesie? Znamy listę płac od członka zarządu do stażysty
Mercedes Zetros 8x8

Mercedes Zetros 8x8

Foto: mat. prasowe

Zetros 8x8 powstał na zamówienie armii kanadyjskiej

Nowy wariant Zetrosa 8x8 oferuje ładowność do 25 ton. Dłuższa rama pojazdu zapewnia więcej miejsca. Pojazd napędzany jest sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym, który rozwija moc do 510 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Najważniejszym elementem nowej gamy Zetrosa jest opcja kuloodpornej kabiny. Zapewnia ochronę przed ogniem balistycznym i minami lądowymi i będzie dostępna dla całej serii Zetrosa od 2025 roku. Zetros 8x8 jest częścią dużego zamówienia kanadyjskiego Ministerstwa Obrony, które zakupiło ponad 1500 pojazdów. Oprócz nowego Zetrosa 8x8 zaprezentowane zostaną także Zetros 6x6 z chronioną kabiną, Zetros 4x4 z platformą i plandeką i Unimog U 5000.

Mercedes Unimog U5000

Mercedes Unimog U5000

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Od 2025 roku dział Special Trucks poszerzy swoją ofertę i zaoferuje także ciężarówkę Zetros przeznaczoną do ekstremalnych zastosowań, w wersji 8x8. Zetros oferowany jest w dwóch wariantach. Pierwsza wersja posiada dwie skrętne osie przednie i dwie stałe osie tylne. Druga wersja ma kierowaną oś przednią i trzy osie tylne, przy czym oś najbardziej wysunięta do tyłu jest kierowana w celu zmniejszenia promienia skrętu. Obie wersje dostępne są zarówno jako ciągnik siodłowy, jak i pojazd transportowy.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama