Najpotężniejsza ciężarówka Mercedesa staje się jeszcze bardziej potężna

Mercedes zaprezentował specjalną ciężarówkę do zastosowań wojskowych. Nowa wersja modelu Zetros z napędem 8x8.

Publikacja: 23.06.2024 18:20

Mercedes Zetros 8x8

Mercedes Zetros 8x8

Foto: mat. prasowe

Od 2025 roku dział Special Trucks poszerzy swoją ofertę i zaoferuje także ciężarówkę Zetros przeznaczoną do ekstremalnych zastosowań, w wersji 8x8. Zetros oferowany jest w dwóch wariantach. Pierwsza wersja posiada dwie skrętne osie przednie i dwie stałe osie tylne. Druga wersja ma kierowaną oś przednią i trzy osie tylne, przy czym oś najbardziej wysunięta do tyłu jest kierowana w celu zmniejszenia promienia skrętu. Obie wersje dostępne są zarówno jako ciągnik siodłowy, jak i pojazd transportowy.

Czytaj więcej

Ile można zarobić pracując w Mercedesie? Znamy listę płac od członka zarządu do stażysty
Mercedes Zetros 8x8

Mercedes Zetros 8x8

mat. prasowe

Zetros 8x8 powstał na zamówienie armii kanadyjskiej

Nowy wariant Zetrosa 8x8 oferuje ładowność do 25 ton. Dłuższa rama pojazdu zapewnia więcej miejsca. Pojazd napędzany jest sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym, który rozwija moc do 510 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Najważniejszym elementem nowej gamy Zetrosa jest opcja kuloodpornej kabiny. Zapewnia ochronę przed ogniem balistycznym i minami lądowymi i będzie dostępna dla całej serii Zetrosa od 2025 roku. Zetros 8x8 jest częścią dużego zamówienia kanadyjskiego Ministerstwa Obrony, które zakupiło ponad 1500 pojazdów. Oprócz nowego Zetrosa 8x8 zaprezentowane zostaną także Zetros 6x6 z chronioną kabiną, Zetros 4x4 z platformą i plandeką i Unimog U 5000.

Mercedes Unimog U5000

Mercedes Unimog U5000

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-AMG PureSpeed Concept: Nawet Lewis Hamilton oniemiał z wrażenia

Od 2025 roku dział Special Trucks poszerzy swoją ofertę i zaoferuje także ciężarówkę Zetros przeznaczoną do ekstremalnych zastosowań, w wersji 8x8. Zetros oferowany jest w dwóch wariantach. Pierwsza wersja posiada dwie skrętne osie przednie i dwie stałe osie tylne. Druga wersja ma kierowaną oś przednią i trzy osie tylne, przy czym oś najbardziej wysunięta do tyłu jest kierowana w celu zmniejszenia promienia skrętu. Obie wersje dostępne są zarówno jako ciągnik siodłowy, jak i pojazd transportowy.

Tu i Teraz
Prawie 5 tys. przekroczeń prędkości w miesiąc. Odcinkowy pomiar prędkości na S11
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować