Wizualizacja: Tak miał wyglądać tunel w Świnouściu

Tunel w Świnoujściu ma zostać oddany do użytku w połowie czerwca. Prace nad tunelem rozpoczęły się prawie 5 lat temu. To największa inwestycja komunikacyjna w tym regionie. Już teraz można zobaczyć wirtualny przejazd przez tunel.

Publikacja: 26.04.2023 07:55

Wizualizacja: Tak miał wyglądać tunel w Świnouściu

Foto: GDDKiA

Tunel ma zostać otwarty w połowie czerwca. Umożliwi przejazd pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w kilka minut. Obecnie taka droga zajmuje niekiedy godzinę i więcej. W tunelu gotowa jest jezdnia, trwają testy instalacji, oświetlenia, wentylatorów i prace wykończeniowe. W ramach testów jako pierwsze przejechały przez tunel autobusy komunikacji miejskiej. W przyszłości autobusy będą wozić na tym odcinku pieszych i rowerzystów.

Tunel pod Świnią będzie najdłuższą tego typu przeprawą w Polsce. Ma 3,2 km długości, a koszt całego projektu szacowany jest na 912 mln zł, z czego ponad 775 mln zł to dofinansowanie pochodzące z Unii Europejskiej. Nowa przeprawa pod Świnią zdecydowanie pozytywnie wpłynie na życie mieszkańców 40 tysięcznego Świnoujścia jak i ruchu turystycznego.

Czytaj więcej

Rozbudowa autostrady A2 do trzech pasów. To nie będzie tani remont

Przejeżdżając przez 1,5 km tunel w Świnoujściu kierowcy muszą mieć się na baczności. W tunelu dla samochodów osobowych ograniczenie prędkości będzie wynosić 50 km/h. Firma Sprint SA z Olsztyna, która wygrała przetarg na instalację odcinkowego pomiaru prędkości w świnoujskim tunelu była jedyna, która zgłosiła swój projekt za kwotę 1 294 344 zł i tym samym jest w trakcie realizacji zamówienia. – Według dostępnych badań, bezpieczeństwo na odcinkach dróg objętych odcinkowym pomiarem prędkości znacząco wzrasta. Wielu kierowców reaguje na fotoradar, ostro hamując tuż przed nim i natychmiast przyspiesza za urządzeniem. Odcinkowy pomiar prędkości eliminuje ten problem – mówi Zastępca Prezydenta Miasta Barbara Michalska.

Tunel ma zostać otwarty w połowie czerwca. Umożliwi przejazd pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w kilka minut. Obecnie taka droga zajmuje niekiedy godzinę i więcej. W tunelu gotowa jest jezdnia, trwają testy instalacji, oświetlenia, wentylatorów i prace wykończeniowe. W ramach testów jako pierwsze przejechały przez tunel autobusy komunikacji miejskiej. W przyszłości autobusy będą wozić na tym odcinku pieszych i rowerzystów.

Tunel pod Świnią będzie najdłuższą tego typu przeprawą w Polsce. Ma 3,2 km długości, a koszt całego projektu szacowany jest na 912 mln zł, z czego ponad 775 mln zł to dofinansowanie pochodzące z Unii Europejskiej. Nowa przeprawa pod Świnią zdecydowanie pozytywnie wpłynie na życie mieszkańców 40 tysięcznego Świnoujścia jak i ruchu turystycznego.

Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy