Tunel ma zostać otwarty w połowie czerwca. Umożliwi przejazd pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w kilka minut. Obecnie taka droga zajmuje niekiedy godzinę i więcej. W tunelu gotowa jest jezdnia, trwają testy instalacji, oświetlenia, wentylatorów i prace wykończeniowe. W ramach testów jako pierwsze przejechały przez tunel autobusy komunikacji miejskiej. W przyszłości autobusy będą wozić na tym odcinku pieszych i rowerzystów.
Tunel pod Świnią będzie najdłuższą tego typu przeprawą w Polsce. Ma 3,2 km długości, a koszt całego projektu szacowany jest na 912 mln zł, z czego ponad 775 mln zł to dofinansowanie pochodzące z Unii Europejskiej. Nowa przeprawa pod Świnią zdecydowanie pozytywnie wpłynie na życie mieszkańców 40 tysięcznego Świnoujścia jak i ruchu turystycznego.
Czytaj więcej
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na poszerzenie autostrady A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą. W postępowaniu udział wzięło osiem podmiotów. Osiem firm złożyło oferty dotyczące jednej z najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce. Przebudowa pochłonie kilkadziesiąt milionów złotych.
Przejeżdżając przez 1,5 km tunel w Świnoujściu kierowcy muszą mieć się na baczności. W tunelu dla samochodów osobowych ograniczenie prędkości będzie wynosić 50 km/h. Firma Sprint SA z Olsztyna, która wygrała przetarg na instalację odcinkowego pomiaru prędkości w świnoujskim tunelu była jedyna, która zgłosiła swój projekt za kwotę 1 294 344 zł i tym samym jest w trakcie realizacji zamówienia. – Według dostępnych badań, bezpieczeństwo na odcinkach dróg objętych odcinkowym pomiarem prędkości znacząco wzrasta. Wielu kierowców reaguje na fotoradar, ostro hamując tuż przed nim i natychmiast przyspiesza za urządzeniem. Odcinkowy pomiar prędkości eliminuje ten problem – mówi Zastępca Prezydenta Miasta Barbara Michalska.