Po dwóch skargach organy regulacyjne ds. bezpieczeństwa w USA wszczęły dochodzenie w sprawie Tesli Model Y Tesli, w których dosłownie odpadły kierownice podczas jazdy. O jednym z przypadków odpadania kierownicy podczas jazdy pisaliśmy TU. Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration) stwierdziła, że akcja przywoławcza obejmuje około 120 000 egzemplarzy Tesli z roku modelowego 2023.

Czytaj więcej

Tesla znów z problemami. Tym razem chodzi o kierownicę, która odpada podczas jazdy

National Highway Traffic Safety Administration rozpoczełą w zeszłym tygodniu wszczął dochodzenie w sprawie dwóch przypadków „całkowitego oderwania” kierownicy podczas jazdy z powodu braku mocowania w Tesli Modelu Y z 2023 r. Tesla w ostatnich miesiącach już kilka razy podpadła urzędowi regulującemu w USA. Nie dalej jak w zeszłym miesiącu firma musiała poddać naprawie ponad 360 000 elektryków z powodu błędnego oprogramowania systemu zautomatyzowanej jazdy, co również zwiększało ryzyko wypadków. Oprócz tego Firma Elona Muska poddała akcji przywoławczej 3470 aut Modelu Y do naprawy luźnych śrub drugiego rzędu. Ta wada mogła z kolei zwiększyć ryzyko obrażeń w wypadku. Samochody marki Tesla w różnego rodzaju rankingach oceniających niezawodność i jakość lądują notorycznie na ostatnich miejscach.

Czytaj więcej

Rumuni kupili więcej samochodów elektrycznych niż Polacy