Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta została podzielona na dwa etapy. Pierwszy stanowi odcinek od węzła Chwaszczyno (bez węzła) - węzeł Żukowo (bez węzła) o długości 16,3 km. Za jego budowę odpowiedzialna jest firma Budimex, która do marca 2025 roku ma stworzyć dwujezdniową drogę ekspresową po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i z zachowaniem rezerwy na ewentualny trzeci pas. Ponadto powstaną węzły drogowe Miszewo oraz Chwaszczyno, obwód drogowy Miszewo, a także m.in. 25 obiektów inżynieryjnych.
Czytaj więcej
Po całej długości autostrady A1 od Trójmiasta do granicy z Czechami jedziemy już pełnym przekrojem jezdni. Od Piotrkowa Trybunalskiego do Kamieńska, gdzie jeszcze w ubiegłym tygodniu trwały prace, do dyspozycji kierowców są już pełne trzy pasy ruchu.
Budimex podpisał z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku umowę o wartości ponad 581 mln zł, na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S6 w ramach projektu pn. „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej” w kwietniu 2021 roku. Dokument podpisano na odcinku S6 Luzino-Szemud realizowanym przez Budimex, który jest kontynuacją planowanej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. W ramach inwestycji firma będzie odpowiedzialny za realizację ok. 16,3 km odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, będącej częścią drogi ekspresowej S6.
Docelowo obwodnica będzie miała 39 km długości i będzie umożliwiała przejazd od autostrady A1 i drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. – Realizacja kontraktu obejmuje 3 mln m3 w zakresie prac ziemnych z wykorzystaniem 26 obiektów inżynierskich, 6,5 tysiąca ton stali, 45 tysięcy m3 betonu oraz 280 tysięcy ton nawierzchni ścieralnej. Prace te wykonujemy posługując się własnym sprzętem, m.in. przebudowę kolizji podziemnych, którą właśnie rozpoczęliśmy. Do pracy ruszyło dzisiaj 20 jednostek sprzętowych – podsumowuje Przemysław Czaja, Dyrektor Kontraktu Budimex SA.