W 2022 roku unijny rynek samochodów osobowych ma się ponownie skurczyć, i to trzeci rok z rzędu. Według nowej prognozy stowarzyszenia producentów ACEA, w Unii Europejskiej spodziewanych jest tylko 9,6 mln rejestracji nowych samochodów osobowych. W porównaniu z poprzednim rokiem odpowiadałoby to spadkowi o 1 procent; w stosunku do roku 2019 minus wyniósłby 26 procent.
Czytaj więcej
Citroën całkowicie zmienił swój logotyp. Od 2023 roku nowe logo francuskiej marki znajdzie się na samochodach produkcyjnych oraz koncepcyjnych.
W lutym 2022 roku stowarzyszenie producentów początkowo jeszcze prognozowało wzrost unijnego rynku samochodów osobowych na poziomie 10,5 mln nowych rejestracji (+ 7,9 procent). Wobec aktualnego bilansu zaledwie 6 mln nowych rejestracji w pierwszych ośmiu miesiącach roku, prognoza ta nie jest już jednak możliwa do utrzymania. Tym bardziej że warunki rynkowe są obecnie raczej pogarszające się. Podczas gdy w pierwszych miesiącach roku miały miejsce głównie braki dostaw komponentów wynikającymi z problemów w łańcuchu dostaw, to obecnie na przeszkodzie stoi inflacja i wysokie ceny energii, co powoduje coraz większe ograniczenia po stronie konsumentów.
Czytaj więcej
Ferrari Purosangue zaskakuje swoim brutalnym silnikiem. Żadnej elektryfikacji, żadnego turbodoładowania, wyłącznie czysta moc dwunastocylindrowego, wolnossącego silnika. To pierwszy SUV Ferrari.