Koła zębate pozostaną tożsamością marki. Od 2009 roku mają trójwymiarowym wygląd, a w nowym projekcie są obramowane owalem, który nawiązuje do oryginalnego znaku Citroena sprzed 103 lat. Świeża, uproszczona paleta kolorów i nowe napisy, opracowane na bazie dotychczasowych fontów Citroena, uzupełnią logo i mają świadczyć o zupełnie nowej tożsamości marki. Oprócz szarości i bieli jako koloru bazowego, Citroen planuje stosować kolory kontrastowe, dlatego w przyszłości na samochodach ponownie pojawi się także niebieski kolor Monte Carlo. Dodatkowo w niektórych wersjach nowego logotypu pojawi się nowy odcień czerwieni.
Czytaj więcej
Zaledwie 17 minut i 28 sekund trwała internetowa sprzedaż limitowanej edycji malutkiego, elektrycznego Citroena Ami Buggy.
Dzięki tej zmianie francuska marka chce symbolizować początek nowej ery elektrycznej mobilności. - Rozpoczynając prawdopodobnie najbardziej ekscytujący rozdział w naszej 103-letniej historii, nadszedł czas, aby Citroen przyjął nowoczesny i współczesny wygląd. Nasza nowa tożsamość jest eleganckim symbolem postępu - powiedział Vincent Cobée, prezes Zarządu Citroena.
Ponadto Francuzi wdrażają nową tożsamość korporacyjną (CI) z nową sygnaturą marki. Celem jest przekazanie "ciepłego" wyrazu marki, a jednocześnie możliwość dostosowania wyglądu do różnych sytuacji. Nie tylko platformy cyfrowe będą wyposażone w nowy wygląd marki, ale także merchandising oraz oznakowanie dealerów i budynków firmowych.