Reklama
Rozwiń
Reklama

Audi idzie do sądu. Chińska firma pozwana w sporze o prawa do znaku towarowego

Audi pozwało chiński start-up Nio o naruszenie znaku towarowego. Niemcy sądzą, że nazwa dwóch modeli jest za bardzo podobna do stosowanego przez nich od lat oznaczenia usportowionych wersji aut.

Publikacja: 07.07.2022 07:41

Audi idzie do sądu. Chińska firma pozwana w sporze o prawa do znaku towarowego

Foto: mat. prasowe

Jak podaje niemiecki Handelsblatt, Audi złożyło w sądzie w Monachium pozew przeciwko chińskiemu producentowi samochodów elektrycznych Nio. Założona w 2014 roku marka z Dalekiego Wschodu ma niedługo trafić na europejski rynek. Audi ma problem z nazwą dwóch modeli - ES6 i ES8, które wg. producenta z Ingolstadt są zbyt bliskie nazwom ich usportowionych modeli S6 i S8.

Nio ES6

Nio ES6

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi RS4 Avant / Audi RS5: Nowy pakiet Competition

Nio już zareagowało i na razie pokazuje SUV-y na rynku niemieckim bez wymieniania ich nazwy modelu. W Chinach te SUV-y są oferowane już od 2018 roku (ES8) i 2019 roku (ES6). U naszych zachodnich sąsiadów auta pojawią się w sprzedaży nie wcześniej niż w 2024 roku. Jeden z SUV-ów Nio jest dostępny na rynku w Norwegii od zeszłego roku. Za kwotę około 70 000 euro, klienci otrzymują auto z siedmioma miejscami, pneumatycznym zawieszeniem i wymienną baterią. W przeciwieństwie do wielu nieudanych chińskich przedsięwzięć, takich jak Borgward, Qoros czy Byton, Nio zaczyna być bardziej poważnym konkurentem.

Nio ES8

Nio ES8

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Ładowanie elektrycznego auta w pięć minut? W Chinach to możliwe

Jak podaje niemiecki Handelsblatt, Audi złożyło w sądzie w Monachium pozew przeciwko chińskiemu producentowi samochodów elektrycznych Nio. Założona w 2014 roku marka z Dalekiego Wschodu ma niedługo trafić na europejski rynek. Audi ma problem z nazwą dwóch modeli - ES6 i ES8, które wg. producenta z Ingolstadt są zbyt bliskie nazwom ich usportowionych modeli S6 i S8.

Nio już zareagowało i na razie pokazuje SUV-y na rynku niemieckim bez wymieniania ich nazwy modelu. W Chinach te SUV-y są oferowane już od 2018 roku (ES8) i 2019 roku (ES6). U naszych zachodnich sąsiadów auta pojawią się w sprzedaży nie wcześniej niż w 2024 roku. Jeden z SUV-ów Nio jest dostępny na rynku w Norwegii od zeszłego roku. Za kwotę około 70 000 euro, klienci otrzymują auto z siedmioma miejscami, pneumatycznym zawieszeniem i wymienną baterią. W przeciwieństwie do wielu nieudanych chińskich przedsięwzięć, takich jak Borgward, Qoros czy Byton, Nio zaczyna być bardziej poważnym konkurentem.

Reklama
Tu i Teraz
Polska w centrum elektromobilnej rewolucji. Koreański gigant otwiera fabrykę w Brzegu
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Tu i Teraz
Wszyscy chcą być jak Škoda. Polska z dwucyfrowym udziałem, 3. miejsce w Europie
Tu i Teraz
Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Będzie gotowy w 2032 r.
Tu i Teraz
Trwa akcja "Znicz". 5 tysięcy policjantów na drogach. Wzmożone kontrole do 3 listopada
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama