Reklama
Rozwiń
Reklama

Audi idzie do sądu. Chińska firma pozwana w sporze o prawa do znaku towarowego

Audi pozwało chiński start-up Nio o naruszenie znaku towarowego. Niemcy sądzą, że nazwa dwóch modeli jest za bardzo podobna do stosowanego przez nich od lat oznaczenia usportowionych wersji aut.

Publikacja: 07.07.2022 07:41

Audi idzie do sądu. Chińska firma pozwana w sporze o prawa do znaku towarowego

Foto: mat. prasowe

Jak podaje niemiecki Handelsblatt, Audi złożyło w sądzie w Monachium pozew przeciwko chińskiemu producentowi samochodów elektrycznych Nio. Założona w 2014 roku marka z Dalekiego Wschodu ma niedługo trafić na europejski rynek. Audi ma problem z nazwą dwóch modeli - ES6 i ES8, które wg. producenta z Ingolstadt są zbyt bliskie nazwom ich usportowionych modeli S6 i S8.

Nio ES6

Nio ES6

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi RS4 Avant / Audi RS5: Nowy pakiet Competition

Nio już zareagowało i na razie pokazuje SUV-y na rynku niemieckim bez wymieniania ich nazwy modelu. W Chinach te SUV-y są oferowane już od 2018 roku (ES8) i 2019 roku (ES6). U naszych zachodnich sąsiadów auta pojawią się w sprzedaży nie wcześniej niż w 2024 roku. Jeden z SUV-ów Nio jest dostępny na rynku w Norwegii od zeszłego roku. Za kwotę około 70 000 euro, klienci otrzymują auto z siedmioma miejscami, pneumatycznym zawieszeniem i wymienną baterią. W przeciwieństwie do wielu nieudanych chińskich przedsięwzięć, takich jak Borgward, Qoros czy Byton, Nio zaczyna być bardziej poważnym konkurentem.

Nio ES8

Nio ES8

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Ładowanie elektrycznego auta w pięć minut? W Chinach to możliwe

Jak podaje niemiecki Handelsblatt, Audi złożyło w sądzie w Monachium pozew przeciwko chińskiemu producentowi samochodów elektrycznych Nio. Założona w 2014 roku marka z Dalekiego Wschodu ma niedługo trafić na europejski rynek. Audi ma problem z nazwą dwóch modeli - ES6 i ES8, które wg. producenta z Ingolstadt są zbyt bliskie nazwom ich usportowionych modeli S6 i S8.

Nio już zareagowało i na razie pokazuje SUV-y na rynku niemieckim bez wymieniania ich nazwy modelu. W Chinach te SUV-y są oferowane już od 2018 roku (ES8) i 2019 roku (ES6). U naszych zachodnich sąsiadów auta pojawią się w sprzedaży nie wcześniej niż w 2024 roku. Jeden z SUV-ów Nio jest dostępny na rynku w Norwegii od zeszłego roku. Za kwotę około 70 000 euro, klienci otrzymują auto z siedmioma miejscami, pneumatycznym zawieszeniem i wymienną baterią. W przeciwieństwie do wielu nieudanych chińskich przedsięwzięć, takich jak Borgward, Qoros czy Byton, Nio zaczyna być bardziej poważnym konkurentem.

Reklama
Tu i Teraz
Holendrzy oddają kontrolę nad Nexperią. Pekin wznawia dostawy chipów dla motoryzacji
Materiał Promocyjny
Salony Mercedes-Benz Van ProCenter – tu spotkasz swoją gwiazdę
Tu i Teraz
LiDAR znika z dachów Volvo. Nagły koniec przełomowej technologii
Tu i Teraz
Toyota wjeżdża do USA z miliardami dolarów. To największa ofensywa w historii marki
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Tu i Teraz
Kalendarz Pirelli 2026: Kulisy wieczoru, którego się nie zapomina
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama