Pomysłodawcą stworzenia stacji wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych jest firma Nio, uznawana za chiński odpowiednik Tesli. Według marki, wymiana baterii ma być alternatywną dla osób, które nie chcą „uziemiać” samochodu na parę godzin, na całą procedurę ładowania.

CZYTAJ TAKŻE: Polska stała się liderem elektromobilności

""

moto.rp.pl

Stacja wymiany baterii Nio Power Swap Station 2.0 ma pozwalać na wymianę 312 akumulatorów dziennie. Cały proces zajmuje mniej więcej tyle samo czasu co tankowanie auta o napędzie konwencjonalnym. Warto dodać, że Nio ma już doświadczenie w podmianie rozładowanych akumulatorów na ich pełne odpowiedniki. Pierwsze tego typu punkty uruchomiła w 2014 roku. Od tego czasu udało się z powodzeniem przeprowadzić 500 tysięcy takich operacji. W efekcie udoskonalenia technologii, trzykrotnie przyspieszony został proces wymiany, a tym samym możliwość obsługi większej liczby klientów. Pierwszy punkt z nowej serii został zlokalizowany w Pekinie.

CZYTAJ TAKŻE: Zielony prąd i nie tylko. Zachęty Volkswagena do elektromobilności