Avtovaz ogłosił wznowienie produkcji w fabryce, w której produkowane teraz będą Łady. Pierwszym modelem, który będzie ponownie produkowany, jest Łada Granta. Jednak jego wyposażenie zostało znacznie ograniczone. Ze względu na zachodnie sankcje wiele importowanych części zamiennych i komponentów nie jest już dostępnych. Według doniesień mediów, w samochodzie nie ma systemu ABS, poduszek powietrznych ani elektronicznego systemu powiadamiania o wypadkach. Montowany silnik benzynowy o mocy 90 KM z manualną skrzynią biegów spełnia wymogi normy Euro 2. Ceny aktualnej Łady nie zostały jeszcze podane.
Czytaj więcej
Razem z ukraińskim partnerem, Eurocarem Skoda planuje zmontowanie 80 aut w fabryce w Salomonowie. Każda decyzja o zwiększeniu dostaw komponentów do montażu będzie uzależniona od sytuacji na froncie - napisała Skoda w oświadczeniu.
Kierownictwo fabryki podkreśla, że nowa Granta posiada listwy drzwiowe w kolorze nadwozia, elektryczne szyby przednie, wspomaganie kierownicy, punkty mocowania ISOFIX, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, centralny zamek, radio z czterema głośnikami i 14-calowe felgi stalowe z ozdobnymi kołpakami. Opcjonalnie dostępne będą 15-calowe felgi aluminiowe.
Siergiej Sobianin, burmistrz Moskwy ogłosił, że w przyszłości w przejętych zakładach Renault ponownie uruchomiona zostanie produkcja Moskwicza. Odbywać ma się to przy wsparciu technologicznym firmy Kamaz. Początkowo auto ma być oferowane z silnikiem spalinowym, a później również z napędem elektrycznym. Do momentu wybuchu wojny w Ukrainie Renault produkował w rosyjskich zakładach samochody marki Renault i Nissan.
Czytaj więcej
Niewiele wiadomo o wizycie prezydenta Turkmenistanu Serdara Berdimuhamedowa w Moskwie. Główną informacją podaną przez agencję TASS jest na razie ta, że rząd Republiki Turkmenistanu postanowił kupić Aurusa Senata, luksusowe auto produkowane w Rosji.