Temat pojawił się krótko po prezentacji nowego Bentleya Bentayga EWB, który ma dopuszczalną masę całkowitą 3250 kg. Przez to ledwo co mieści się w dopuszczalnej masie przewidzianej dla prawa jazdy kategorii B, czyli 3500 kilogramów. Biorąc pod uwagę masę własną pojazdu 2514 kg okazuje się, że możliwości przewozowe luksusowego SUV-a stają się mało atrakcyjne, a producenci, żeby nie wyjść poza limit, sztucznie obniżają pewne parametry auta.
Czytaj więcej
Już jedenaście miesięcy z rzędu słabnie polski rynek nowych aut. W maju sprzedało się niespełna 41,2 tys. samochodów osobowych i dostawczych, w porównaniu do tego samego miesiąca 2021 r. stanowi spadek o prawie 13 proc.
W efekcie Brytyjczycy podjęli inicjatywę, która ma na celu wdrożenie zmian w przepisach. Bentley lobbuję w Komisji Europejskiej za zwiększeniem limitów, co w opinii przedstawicieli tej marki i nie tylko będzie koniecznie. Samochody stają się coraz bardziej ciężkie, co po części jest pokłosiem wdrażanych co chwilę nowych przepisów Unii Europejskiej nakazującej producentom samochodowym wbudowywanie coraz większej ilości systemów, przestrzegania norm i ograniczeń. Tak więc jeśli Unia po części jest odpowiedzialna za ten problem, to teraz powinna go rozwiązać.
Hybrydy plug-in są tego najlepszym przykładem. Poza pasażerami i bagażami do masy pojazdu dochodzi podwójna technologia napędowa - klasyczny silnik oraz silnik elektryczny plus bateria. Na razie nie wiadomo czy Komisja Europejska zajmie się tym tematem.
Czytaj więcej
Grupa Stellantis stawia sobie przy Lancii za cel osiągnięcie 50 proc. sprzedaży przez internet. Włoska marka otrzyma szerszą gamę produktów jak i modele w pełni elektryczne.