W marcu 2022 roku, po spadku o 4,8 proc. w poprzednim miesiącu, rynek rosyjski zanotował poważny spadek spowodowany sankcjami gospodarczymi, które wprowadzono po inwazji na Ukrainę. Lider rynku, Łada, zanotowała spadek sprzedaży o 37,2 proc. przy 19 proc. udziale w rynku, na drugim miejscu znalazła się Kia, która straciła 34,8 proc. Jedyną marką, która odnotowała wzrost sprzedaży, była chińska Chery, która zyskała 25 proc.

Czytaj więcej

Renault Trucks wstrzymało działalność w Rosji

W chwili obecnej rosyjski rynek motoryzacyjny ma coraz mniejsze znaczenie, nawet dla tych firm, które na nim pozostały. A jeszcze kilka lat temu, w 2013 roku Rosja osiągnęła rekordowy wynik 2,92 mln sztuk sprzedanych aut i znalazł się w światowym Top10. Tąpnięcie przyszło w 2014 roku, po sankcjach związanych z Krymem. Rynek stracił ponad połowę wolumenu w ciągu zaledwie trzech lat, lądując na poziomie 1,42 mln sztuk w 2016 roku. W 2020 roku sprzedaż wyniosła 1 598 825 sztuk i utrzymała się na podobnym poziomie w w 2021 roku (1,57 mln egz.). Aktualnie w I kwartale 2022 r. sprzedaż spadła o 28,3 proc., osiągając poziom 261 140 sprzedanych egzemplarzy.

Czytaj więcej

Renault rozważa przeniesienie w Rosji własności producenta Łady, firmy AvtoVAZ