"Renault Trucks nie jest częścią Grupy Renault od 2001 roku. Jesteśmy oddzielną firmą z inną strukturą własnościową i operacyjną" – zaznacza już na początku swojego oświadczenia Renault Trucks. Aktualnie wydany komunikat Renault Truks jest prawdopodobnie pokłosiem ostatnich doniesień o wznowieniu (po tym jak miesiąc wcześniej zatrzymano fabryki w Rosji) przez Renualt produkcji w aut w Rosji. Po fali krytyki koncern po raz drugi zawiesił działalność. Francuski koncern jest większościowym udziałowcem rosyjskiej firmy AvtoVaz, producenta marki Łada.
Czytaj więcej
W związku z sankcjami wobec Rosji brakuje części, Avtovaz, firma produkująca Ładę wysyła ponad 40 800 pracowników na wakacje. Pracownicy zostali wysłanie na urlopy, a firma ogłosiła przestój w produkcji.
Renault Trucks wstrzymała wszelką działalność w Rosji, w tym sprzedaż i obsługę serwisową samochodów ciężarowych, już 28 lutego 2022 r. Nowy, potwierdzający stabilność tej decyzji komunikat kładzie dodatkowy nacisk na wyraźne odcięcie od osobowej dywizji. Nie jest to jedyna firma produkująca i obsługująca od strony serwisowej ciężarówki, która wycofała się z działalności w Rosji. Podobne kroki wykonało Volvo Trucks oraz Daimler Truck.
Czytaj więcej
W kilka dni po ponownym uruchomieniu produkcji w Rosji przerwanej z powodu braku komponentów, francuski Renault zdecydował się na wstrzymanie produkcji w swojej fabryce pod Moskwą. Tym razem z powodów politycznych i pod naciskiem opinii publicznej.