Reklama
Rozwiń
Reklama

Renault rozważa przeniesienie w Rosji własności producenta Łady, firmy AvtoVAZ

Renault wstrzymało w zeszłym tygodniu działalność swojej fabryki w Moskwie. Aktualnie rozważa dostępne opcje dla firmy AvtoVAZ, która odpowiada za produkcję Łady. Francuski producent wycenił działalność w Rosji - swoim drugim co do wielkości rynku - na 2,2 mld euro.

Publikacja: 30.03.2022 12:36

Renault rozważa przeniesienie w Rosji własności producenta Łady, firmy AvtoVAZ

Foto: mat. prasowe

Na razie nie wiadomo, w jaki sposób fabryka należąca w całości do Renault w Moskwie ma wpisać się w plan przeniesiania własności. Ponieważ drugi udziałowiec, rosyjski partner - Rostec State Corporation - jest objęty sankcjami, francuski producent samochodów nie będzie mógł mu przekazać 68 proc. udziałów w AvtoVAZ. W zeszłym tygodniu władze rosyjskie zapowiedziały, że do końca tego tygodnia podejmą decyzję w sprawie przyszłości spółki AvtoVAZ.

Czytaj więcej

Najchętniej kupowane samochody w Rosji w 2021 roku

AutoVAZ produkuje Łady, a te są najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji. To około 22 proc. udziałów w lokalnym rynku. W zeszłym roku Renault uzyskał około 10 proc. swoich przychodów z Rosji, a AvtoVAZ miał marżę zysku w wysokości 8,7 proc. W 2021 roku AvtoVAZ wypłacił 393 mln euro z tytułu kosztów wynagrodzeń. Zadłużenie finansowe netto wyniosło 597 mln euro. Aktualnie fabryki samochodów w Rosji mają trudności z produkcją pojazdów z powodu braku części z importu

Renault w zeszłym tygodniu obniżyło swoje prognozy finansowe na ten rok w związku z decyzją w sprawie Rosji i stwierdziło, że ten fakt doprowadzi do odpisu wartości rosyjskiego biznesu w sprawozdaniu finansowym za pierwsze półrocze.

Łada Vesta

Łada Vesta

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama
Tu i Teraz
Rolls-Royce dostarczy silniki dla ponad 300 czołgów. To jedno z największych zamówień
Tu i Teraz
Drogowcy rozpoczynają przerwę zimową. Czy to oznacza przestój w pracach?
Tu i Teraz
36 tys. błędnych mandatów. Brytyjski system fotoradarów zawiódł
Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama