W Polsce mamy doświadczenie w budowaniu silników. Fabryka Volkswagena w Polkowicach, od ponad 20 lat zajmuje się produkcją jednostek wysokoprężnych. Rzecznik prasowy Joanna Zdulska-Denko w rozmowie z WP Technologie, poinformowała, że w europejskich fabrykach grupy zajdą spore zmiany. Ma na to wpływ elektromobilność. „Przejście od technologii silników spalinowych w kierunku napędów elektrycznych jest nieuniknione” – powiedziała Joanna Zdulska-Denko. Dodała również, że „w celu zabezpieczenia zatrudnienia w najbliższym czasie cała produkcja 4-cylindrowych silników diesla zostanie przeniesiona z zakładów Volkswagena w Europie do Polkowic”.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen zapowiada pożegnanie z silnikami spalinowymi

""

moto.rp.pl

Takie działanie ma zapobiec redukcji etatów w Volkswagen Motor Polska. Mimo to pracownicy nie ukrywają obaw o swoje zatrudnienie. Zwiększająca się automatyzacja oraz zmiana profilu produkcji, może spowodować, że zapotrzebowanie na pracowników będzie mniejsze. Wraz ze zmianą profilu fabryk w Europie, można spodziewać się znaczącej rekonstrukcji i zmniejszenia niezbędnych etatów. Produkcja silników elektrycznych – przyszłość Unii Europejskiej – pozwala na zwiększenie automatyzacji całego procesu. Tym samym możliwe jest ograniczenie siły roboczej. Z doniesień rzecznik zakładów w Polkowicach, wynika, że Polskiej zakłady są bezpiecznie tak jak i ich pracownicy. Polska Fabryka Volkswagen Motor Polska zatrudnia około 1300 osób. Produkuje około 700 tysięcy silników Diesla rocznie, czyli około 2500 jednostek na dzień roboczy.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4 GTX: GTI nowych czasów