Sprzedaż aut elektrycznych na świecie. Polska daleko w tyle

W pierwszej połowie roku Niemcy wysunęły się przed Norwegię na lidera sprzedaży aut elektrycznych w Europie. Numerem jeden na świecie są Chiny.

Publikacja: 17.07.2019 10:23

Sprzedaż aut elektrycznych na świecie. Polska daleko w tyle

Foto: moto.rp.pl

W Niemczech w pierwszej połowie 2019 roku zarejestrowano około 48 tys. samochodów elektrycznych. W tym samym okresie czasu w Norwegii 44 tysiące. W ten sposób Niemcy po raz pierwszy wyprzedziły Norwegię i stały się w tej statystyce numerem jeden w Europie. Jest to wynik analizy przeprowadzonej przez instytut Center of Automotive Management (CAM). Dane obejmują zarówno pojazdy w pełni elektryczne jak i hybrydy typu plug-in. Dla porównania pierwszej połowie 2018 roku Norwegia zarejestrowała 36 tys. samochodów elektrycznych i hybrydowych, Niemcy 34 tys. takich pojazdów.

""

Renault Zoe był w roku 2018 numerem jeden wśród aut elektrycznych w Niemczech.

Foto: moto.rp.pl

We Francji w pierwszej połowie roku zarejestrowano 29 000 nowych samochodów elektrycznych (plus 38%), podczas gdy w Wielkiej Brytanii liczba nowych rejestracji tych pojazdów spadła o siedem procent do 27 tys. egzemplarzy. W Holandii odnotowano gwałtowny wzrost – plus 122 procent (około 20 tys. sztuk).

""

Tesla znakomicie sprzedaje się w Holandii.

Foto: moto.rp.pl

W globalnym porównaniu Europa wypada słabo. Największym obecnie na świecie rynkiem samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in są Chiny. Od stycznia do czerwca 2019 roku zarejestrowano tam około 628 tys. samochodów. Stanowi to wzrost o ponad połowę w porównaniu z pierwszą połową 2018 roku.

""

Elektryczny BAIC EC180 to sprzedażowy hit w Chinach.

Foto: moto.rp.pl

Udział noworejestrowanych elektrycznych samochodów w rynku w Norwegii wyniósł 56,2 procent (I połowa 2018: 46,6 procent), w Holandii 8,9 procent (3,6 procent), w Chinach 5,1 procent (2,9 procent), w Niemczech 2,6 procent (1,8 procent), we Francji 2,5 procent (1,8 procent), Wielkiej Brytanii 2,1 procent (2,2 procent) w USA 1,8 procent (1,4 procent).

""

Dzięki kontraktowi z firmą carsharingową najpopularniejszym elektrycznym modelem w Polsce w pierwszym półroczu 2019 roku jest BMW i3.

Foto: moto.rp.pl

W Polsce w pierwszym półroczu 2019 roku zarejestrowano tylko 945 egzemplarzy elektrycznych samochodów (bez hybryd plug-in). Procentowo to wzrost o 221,4 procent w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2018 roku. Jednak jak podaje Samar udział elektryków w sprzedaży wszystkich nowych samochodów osobowych w Polsce to raptem 0,34 procent.

W Niemczech w pierwszej połowie 2019 roku zarejestrowano około 48 tys. samochodów elektrycznych. W tym samym okresie czasu w Norwegii 44 tysiące. W ten sposób Niemcy po raz pierwszy wyprzedziły Norwegię i stały się w tej statystyce numerem jeden w Europie. Jest to wynik analizy przeprowadzonej przez instytut Center of Automotive Management (CAM). Dane obejmują zarówno pojazdy w pełni elektryczne jak i hybrydy typu plug-in. Dla porównania pierwszej połowie 2018 roku Norwegia zarejestrowała 36 tys. samochodów elektrycznych i hybrydowych, Niemcy 34 tys. takich pojazdów.

Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika