Kampery i przyczepy schodzą na pniu

Już w ubiegłym roku rynek samochodów kempingowych i przyczep rozgrzany był do czerwoności, ale w tym roku popyt bije wszelkie rekordy.

Publikacja: 15.07.2021 05:21

Kampery i przyczepy schodzą na pniu

Foto: oznorCOQR

– Pierwsze półrocze 2021 roku pokazało bardzo duże wzrosty pierwszych rejestracji zarówno nowych jak też sprowadzonych z zagranicy używanych kamperów oraz przyczep kempingowych – informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Od początku tego roku zarejestrowano 1357 sztuk nowych kamperów, niemal 2,5 razy więcej niż w pierwszej połowie rok wcześniej. W przypadku nowych przyczep kempingowych wzrost był również trzycyfrowy i sięgnął po dwóch kwartałach 130 proc. – Zarejestrowano w tej grupie 682 nowych pojazdów – podaje PZPM.

CZYTAJ TAKŻE: Stacje benzynowe przyjazne kamperom

Tak dynamiczny wzrost rynku jest efektem pandemii i chęci spędzenia urlopu w bezpiecznej izolacji od innych osób. Przy tym pomimo tak dużego wzrostu popytu, ciągle przewyższa on podaż. Okazuje się, że brakuje urządzeń do wyposażenia kamperów a producenci nie dostarczają podwozi. To wszystko ogranicza sprzedaż. – Wzrost o 145 proc. nie zdarza się często nawet na rynkach wschodzących, a takim jest w branży caravaningowej Polska. Biorąc pod uwagę fakt, że producenci wstrzymują produkcję i nie dostarczają na czas zamówionych pojazdów, to dane te mają jeszcze większy potencjał – podkreśla Sebastian Klauz, wiceprezes PGC, wydawca czasopisma Polski Caravaning.

""

moto.rp.pl

Wśród marek kamperów największym powodzeniem cieszy się Volkswagen – w pierwszych sześciu miesiącach tego roku zarejestrował 324 pojazdy, o 166 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. Na drugim miejscu znalazł się Roller Team, a następnie Benimar. Z kolei na rynku nowych przyczep kempingowych liderem jest Hobby, a dalej Dethleffs, Niewiadów, Knaus i Adria. Wzrosty popytu widać także na rynku wtórnym. W przypadku kamperów sprowadzonych w tym roku z zagranicy najwięcej było pojazdów Fiata, Forda i Volkswagena. W zarejestrowanych sprowadzonych z zagranicy używanych przyczepach bezdyskusyjnym liderem okazało się Hobby, następnie Adria i Knaus.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Platforma do wynajmowania kamperów trafiła do Polski

Głównym źródłem importu używanych kamperów są Niemcy i Francja. Całościowy import (z UE i spoza UE) używanych kamperów w pierwszym półroczu 2021 r. był większy o 65 proc. w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy ub. roku. Według Jakuba Farysia, prezesa PZPM, ten dynamiczny wzrostowy trend na polskim rynku kamperów i przyczep kempingowych będzie się utrzymywał. – Sądzę, że w najbliższych latach możemy być świadkami równie spektakularnych wzrostów w obu kategoriach pojazdów – komentuje Faryś.

– Pierwsze półrocze 2021 roku pokazało bardzo duże wzrosty pierwszych rejestracji zarówno nowych jak też sprowadzonych z zagranicy używanych kamperów oraz przyczep kempingowych – informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Od początku tego roku zarejestrowano 1357 sztuk nowych kamperów, niemal 2,5 razy więcej niż w pierwszej połowie rok wcześniej. W przypadku nowych przyczep kempingowych wzrost był również trzycyfrowy i sięgnął po dwóch kwartałach 130 proc. – Zarejestrowano w tej grupie 682 nowych pojazdów – podaje PZPM.

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie