Bentley Flying Spur Hybrid: Elektryfikacji ciąg dalszy

Bentley wprowadza do oferty model Flying Spur z napędem hybrydowym V6. Nawet producenci luksusowych samochodów nie mogą uniknąć elektryfikacji swoich modeli. Wszystkie marki dożą do tego aby stać się jak najbardziej neutralne dla klimatu.

Publikacja: 15.07.2021 04:57

Bentley Flying Spur Hybrid: Elektryfikacji ciąg dalszy

Foto: moto.rp.pl

Nowy układ napędowy w luksusowym sedanie to połączenie 2,9-litrowego benzynowego, turbodoładowanego silnika V6 i jednostki elektrycznej. To ten sam napęd, który jest oferowany w hybrydowej Bentaydze. Jednak dla Flying Spura jednostka napędowa została zmodyfikowana i osiąga moc 416 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny, który znajduje się między skrzynią biegów a silnikiem spalinowym ma 136 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Połączenie tych dwóch napędów ma zagwarantować finalną moc 544 KM i 750 Nm (Bentayga 449 KM i 700 Nm). Oznacza to, że hybryda jest swoją mocą bardzo zbliżona do Bentley Flying Spur z czterolitrowym silnikiem V8 biturbo (550 KM i 770 Nm) – modelu, który został zastąpiony hybrydowym V6. Silnik elektryczny jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,1 kWh, który można w pełni załadować w dwie i pół godziny. Hybrydowy Flying Spur przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy (Flying Spur V8: 4,1 s) i rozpędza się do 285 km/h (Flying Spur V8: 318 km/h).

CZYTAJ TAKŻE: Bentley Bentayga Hybrid: Początek końca

""

Foto: moto.rp.pl

Z zewnątrz Flying Spur Hybrid wyróżnia się tylko kilkoma detalami m.in. emblematem na przednim błotniku, czterema owalnymi rurami wydechowymi oraz gniazdem ładowania na tylnym lewym błotniku. W środku spersonalizowano wyświetlaczy zegarów, a przycisk systemu start-stop został zastąpiony przełącznikiem dla trzech trybów jazdy – EV Drive, Hybrid i Hold. Limuzyna Bentleya może poruszać się wyłącznie na prądzie jednak Brytyjczycy nie podali póki co zasięgu jaki można pokonać w trybie elektrycznym.

Zamówienia na Flying Spur Hybrid rozpoczną się tego lata. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na koniec 2021 roku. Ceny nie zostały podane.

Zamówienia na Flying Spur Hybrid rozpoczną się tego lata. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na koniec 2021 roku. Ceny nie zostały podane.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Bentley Bentayga: Nie musi się podobać

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nowy układ napędowy w luksusowym sedanie to połączenie 2,9-litrowego benzynowego, turbodoładowanego silnika V6 i jednostki elektrycznej. To ten sam napęd, który jest oferowany w hybrydowej Bentaydze. Jednak dla Flying Spura jednostka napędowa została zmodyfikowana i osiąga moc 416 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny, który znajduje się między skrzynią biegów a silnikiem spalinowym ma 136 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Połączenie tych dwóch napędów ma zagwarantować finalną moc 544 KM i 750 Nm (Bentayga 449 KM i 700 Nm). Oznacza to, że hybryda jest swoją mocą bardzo zbliżona do Bentley Flying Spur z czterolitrowym silnikiem V8 biturbo (550 KM i 770 Nm) – modelu, który został zastąpiony hybrydowym V6. Silnik elektryczny jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,1 kWh, który można w pełni załadować w dwie i pół godziny. Hybrydowy Flying Spur przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy (Flying Spur V8: 4,1 s) i rozpędza się do 285 km/h (Flying Spur V8: 318 km/h).

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii