Świat motoryzacji odkrywa TikToka

Coraz bardziej popularna w Polsce nowa globalna platforma krótkich filmów video TikTok staje się nowym miejscem promowania motoryzacji i docierania, do nowych grup odbiorców.

Publikacja: 04.07.2021 07:45

Świat motoryzacji odkrywa TikToka

Foto: moto.rp.pl

Branża motoryzacyjna przechodzi duże zmiany. Elektryki, które dla firm stają się coraz ważniejsze, nowe zachowania nabywców, innowacyjne technologie i modele sprzedaży. Dodatkowo jeszcze pandemia COVID-19, która również dużym piętnem odcisnęła się na rynku moto. Teraz swoich sił w biznesie samochodowym próbuje TikTok – globalna platforma krótkich filmów video, która twierdzi, że to znakomite miejsce dla budowania relacji marek z nowym pokoleniem nabywców aut.

CZYTAJ TAKŻE: Ford opatentował reklamy w samochodzie

Zakup samochodu to przeważnie poważna decyzja wymagająca przemyśleń, rozważań i poszukiwań idealnej oferty. Dlatego właśnie budowanie długoterminowej relacji marki z konsumentem jest tak samo ważne jak podejmowanie decyzji o zakupie. Obecnie coraz bardziej kanały cyfrowe oraz media społecznościowe stają się ważnym elementem procesu zakupowego. Konsumenci mogą w nich wirtualnie doświadczyć auta i dokonać wyboru z własnego domu. TikTok chce teraz brać w tym udziuał i budować na swojej platformie wizerunek marek i nie tylko. Wiele firm motoryzacyjnych, takich jak BMW czy Mercedes-Benz, już dostrzegało potencjał i wykorzystuje platformę, aby dotrzeć do zróżnicowanej publiczności.

""

moto.rp.pl

Badanie przeprowadzone przez biznesową agencję konsultingową Clear Strategy pokazuje, że użytkownicy TikToka są mocniej zaangażowani w treści reklamowe niż użytkownicy innych platform. Społeczność platformy w 72 proc. nie ma nic przeciwko oglądaniu treści od marek czy firm. 67 proc. czuje się bliżej marek, które są obecne w mediach społecznościowych, z których korzystają, a 63 proc. lubi reklamy i je ogląda, zamiast zmienić kanał. Społeczność TikToka wyróżnia się również pod kątem zapamiętywania treści reklamowych. 54 proc. użytkowników pamięta, że widziało jakiekolwiek treści sponsorowane, w porównaniu z Instagramem (47 proc.), YouTube (43 proc.) i Snapchatem (43 proc.). Z badania z Clear Strategy wynika również, że użytkownicy TikToka są mniej wrażliwi na cenę. 64 proc. jest w stanie zapłacić więcej za jakościowe produkty, a 52 proc. często kupuje droższe produkty marek, które uważają za etyczne.

""

moto.rp.pl

Platforma TikTok niedawno osiągnęła 100 milionów aktywnych użytkowników w Europie i staje się jedną z najbardziej wpływowych komercyjnie platform na świecie. To wyjaśnia, dlaczego coraz więcej marek realizuje właśnie tam działania reklamowe. Z polskiego rynku skorzystało już z tego chociażby Lamborghini. Podczas jednego z wydarzeń na platformie zrealizowany został dedykowany live, który obejrzało 84,4 tysiące użytkowników. Przed rozpoczęciem transmisji konto @Lamborghini Warszawa na TikToku posiadało około 400 obserwujących, po zakończeniu wydarzenia konto obecnie obserwuje prawie 10 tys. użytkowników.

""

moto.rp.pl

– Jesteśmy pierwszą marką supersamochodów w Polsce, która odważyła się skorzystać z gigantycznego potencjału TikToka w takim zakresie. Zależało nam, by globalna premiera formatu Lamborghini Drive Club stała się okazją do wspólnej celebracji radości z jazdy i podróży. Nasze samochody cieszą się bardzo dużą popularnością w Polsce, co potwierdzają choćby wyniki tegorocznego raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”. I choć pozostajemy producentem pojazdów ekskluzywnych, chcieliśmy zapewnić interaktywną rozrywkę wszystkim fanom motoryzacji – stwierdza Piotr Jędrach, dyrektor generalny Lamborghini Warszawa.

""

moto.rp.pl

Globalne marki również coraz chętniej wybierają TikTok, jako miejsce promocji ich nowego produktu czy budowania wizerunku firmy. Przykładowo BMW Motorsport, aby promować swoją umacniającą się rolę w czołówce e-wyścigów, zaprezentował publiczności innowacyjny, bezemisyjny samochód wyścigowy. Współpraca niemieckiego oddziału BMW z TikTokiem zaowocowała zabawnym i angażującym wyzwaniem Branded Hashtag Challenge – #icecelebrate, które polegało na podzieleniu się swoją pasją do świętowania i honorowania wielkich chwil. Poprzez Branded Hashtag Challenge BMW Motorsport zwiększyło zasięg swojego konta o 18 tys. nowych obserwujących, a opublikowane na platformie treści zebrały ogółem 15,6 mln interakcji.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Platforma do wynajmowania kamperów trafiła do Polski

Kolejnym przykładem współpracy branży motoryzacyjnej z TikTokiem była kampania Mercedes-Benz w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Specjalne wyzwanie na platformie o nazwie #MBStarChallenge miało zachęcić użytkowników do kreatywnego pokazania kultowego logotypu marki. Najlepsze prace pojawiły się następnie na oficjalnych kanałach Mercedes-Benz, który dzięki współpracy zyskał 30 tys. nowych obserwujących. 73 tys. uczestników wzięło udział w zabawie, a powstałe z tej okazji treści obejrzano 862 mln razy. Smart, chcąc promować ofertę elektrycznych samochodów, również nawiązała współpracę z TikTokiem – powstało 199 tys. treści video z łączną liczbą wyświetleń 956 mln.

Branża motoryzacyjna przechodzi duże zmiany. Elektryki, które dla firm stają się coraz ważniejsze, nowe zachowania nabywców, innowacyjne technologie i modele sprzedaży. Dodatkowo jeszcze pandemia COVID-19, która również dużym piętnem odcisnęła się na rynku moto. Teraz swoich sił w biznesie samochodowym próbuje TikTok – globalna platforma krótkich filmów video, która twierdzi, że to znakomite miejsce dla budowania relacji marek z nowym pokoleniem nabywców aut.

Pozostało 90% artykułu
Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie