Świat motoryzacji odkrywa TikToka

Coraz bardziej popularna w Polsce nowa globalna platforma krótkich filmów video TikTok staje się nowym miejscem promowania motoryzacji i docierania, do nowych grup odbiorców.

Publikacja: 04.07.2021 07:45

Świat motoryzacji odkrywa TikToka

Foto: moto.rp.pl

Branża motoryzacyjna przechodzi duże zmiany. Elektryki, które dla firm stają się coraz ważniejsze, nowe zachowania nabywców, innowacyjne technologie i modele sprzedaży. Dodatkowo jeszcze pandemia COVID-19, która również dużym piętnem odcisnęła się na rynku moto. Teraz swoich sił w biznesie samochodowym próbuje TikTok – globalna platforma krótkich filmów video, która twierdzi, że to znakomite miejsce dla budowania relacji marek z nowym pokoleniem nabywców aut.

CZYTAJ TAKŻE: Ford opatentował reklamy w samochodzie

Zakup samochodu to przeważnie poważna decyzja wymagająca przemyśleń, rozważań i poszukiwań idealnej oferty. Dlatego właśnie budowanie długoterminowej relacji marki z konsumentem jest tak samo ważne jak podejmowanie decyzji o zakupie. Obecnie coraz bardziej kanały cyfrowe oraz media społecznościowe stają się ważnym elementem procesu zakupowego. Konsumenci mogą w nich wirtualnie doświadczyć auta i dokonać wyboru z własnego domu. TikTok chce teraz brać w tym udziuał i budować na swojej platformie wizerunek marek i nie tylko. Wiele firm motoryzacyjnych, takich jak BMW czy Mercedes-Benz, już dostrzegało potencjał i wykorzystuje platformę, aby dotrzeć do zróżnicowanej publiczności.

""

Foto: moto.rp.pl

Badanie przeprowadzone przez biznesową agencję konsultingową Clear Strategy pokazuje, że użytkownicy TikToka są mocniej zaangażowani w treści reklamowe niż użytkownicy innych platform. Społeczność platformy w 72 proc. nie ma nic przeciwko oglądaniu treści od marek czy firm. 67 proc. czuje się bliżej marek, które są obecne w mediach społecznościowych, z których korzystają, a 63 proc. lubi reklamy i je ogląda, zamiast zmienić kanał. Społeczność TikToka wyróżnia się również pod kątem zapamiętywania treści reklamowych. 54 proc. użytkowników pamięta, że widziało jakiekolwiek treści sponsorowane, w porównaniu z Instagramem (47 proc.), YouTube (43 proc.) i Snapchatem (43 proc.). Z badania z Clear Strategy wynika również, że użytkownicy TikToka są mniej wrażliwi na cenę. 64 proc. jest w stanie zapłacić więcej za jakościowe produkty, a 52 proc. często kupuje droższe produkty marek, które uważają za etyczne.

""

Foto: moto.rp.pl

Platforma TikTok niedawno osiągnęła 100 milionów aktywnych użytkowników w Europie i staje się jedną z najbardziej wpływowych komercyjnie platform na świecie. To wyjaśnia, dlaczego coraz więcej marek realizuje właśnie tam działania reklamowe. Z polskiego rynku skorzystało już z tego chociażby Lamborghini. Podczas jednego z wydarzeń na platformie zrealizowany został dedykowany live, który obejrzało 84,4 tysiące użytkowników. Przed rozpoczęciem transmisji konto @Lamborghini Warszawa na TikToku posiadało około 400 obserwujących, po zakończeniu wydarzenia konto obecnie obserwuje prawie 10 tys. użytkowników.

""

Foto: moto.rp.pl

– Jesteśmy pierwszą marką supersamochodów w Polsce, która odważyła się skorzystać z gigantycznego potencjału TikToka w takim zakresie. Zależało nam, by globalna premiera formatu Lamborghini Drive Club stała się okazją do wspólnej celebracji radości z jazdy i podróży. Nasze samochody cieszą się bardzo dużą popularnością w Polsce, co potwierdzają choćby wyniki tegorocznego raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”. I choć pozostajemy producentem pojazdów ekskluzywnych, chcieliśmy zapewnić interaktywną rozrywkę wszystkim fanom motoryzacji – stwierdza Piotr Jędrach, dyrektor generalny Lamborghini Warszawa.

""

Foto: moto.rp.pl

Globalne marki również coraz chętniej wybierają TikTok, jako miejsce promocji ich nowego produktu czy budowania wizerunku firmy. Przykładowo BMW Motorsport, aby promować swoją umacniającą się rolę w czołówce e-wyścigów, zaprezentował publiczności innowacyjny, bezemisyjny samochód wyścigowy. Współpraca niemieckiego oddziału BMW z TikTokiem zaowocowała zabawnym i angażującym wyzwaniem Branded Hashtag Challenge – #icecelebrate, które polegało na podzieleniu się swoją pasją do świętowania i honorowania wielkich chwil. Poprzez Branded Hashtag Challenge BMW Motorsport zwiększyło zasięg swojego konta o 18 tys. nowych obserwujących, a opublikowane na platformie treści zebrały ogółem 15,6 mln interakcji.

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Platforma do wynajmowania kamperów trafiła do Polski

Kolejnym przykładem współpracy branży motoryzacyjnej z TikTokiem była kampania Mercedes-Benz w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Specjalne wyzwanie na platformie o nazwie #MBStarChallenge miało zachęcić użytkowników do kreatywnego pokazania kultowego logotypu marki. Najlepsze prace pojawiły się następnie na oficjalnych kanałach Mercedes-Benz, który dzięki współpracy zyskał 30 tys. nowych obserwujących. 73 tys. uczestników wzięło udział w zabawie, a powstałe z tej okazji treści obejrzano 862 mln razy. Smart, chcąc promować ofertę elektrycznych samochodów, również nawiązała współpracę z TikTokiem – powstało 199 tys. treści video z łączną liczbą wyświetleń 956 mln.

Branża motoryzacyjna przechodzi duże zmiany. Elektryki, które dla firm stają się coraz ważniejsze, nowe zachowania nabywców, innowacyjne technologie i modele sprzedaży. Dodatkowo jeszcze pandemia COVID-19, która również dużym piętnem odcisnęła się na rynku moto. Teraz swoich sił w biznesie samochodowym próbuje TikTok – globalna platforma krótkich filmów video, która twierdzi, że to znakomite miejsce dla budowania relacji marek z nowym pokoleniem nabywców aut.

Pozostało 90% artykułu
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii