Warszawa | Sześć firm i konsorcjów ubiega się o kontynuację prac projektowania i budowy drogi ekspresowej S7. Najniższą ofertę złożył Intercor z Zawiercia, wyceniając pracę blisko 1,255 mld zł. Najdroższą przysłało konsorcjum firm Budimex i Strabag. Opiewa ona na ponad 1,813 mld zł. Budżet GDDKiA na to zadanie wynosi ponad 1,543 mld zł. GDDKiA podała, że teraz rozpoczyna się proces sprawdzania nadesłanych ofert.
CZYTAJ TAKŻE: GDDKiA nie chce Chińczyków na ekspresówce S1
Zestawienie ofert wszystkich wykonawców
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 1 254 606 159,54 zł
2. Konsorcjum: Gulermak (lider) i Mosty Łódź (partner) – 1 545 681 714,00 zł
3. Mirbud (lider) Kobylarnia (partner) – 1 666 999 999,99 zł,
4. Polaqua – 1 693 945 779,47 zł
5. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe (lider) i PORR (partner) – 1 696 101 725,00 zł
6. Konsorcjum: Budimex (lider) i Strabag (partner) – 1 813 635 000,00 zł
fot. AdobeStock
W ramach kontraktu powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3-kilometra z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Dodatkowo przebudowane zostaną obecne obiekty inżynieryjne, sieć dróg, infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Ponadto powstaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe oraz oświetlenie uliczne i infrastruktura techniczna. Dyrekcja przewiduje również budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.