Sabine Schmitz nie żyje. Królowa Nurburgringu i prezenterka Top Gear miała 51 lat.

Odeszła Sabine Schmitz, dwukrotna zwyciężczyni 24-godzinnego wyścigu Nurburgring, królowa „Ring taxi”, którą większość osób poznała z gościnnych występów w programie Top Gear. W wieku 51 lat przegrała czteroletnią walkę z nowotworem.

Publikacja: 17.03.2021 12:42

Sabine Schmitz nie żyje. Królowa Nurburgringu i prezenterka Top Gear miała 51 lat.

Foto: moto.rp.pl

„Królowa Nordschleife” – bo tak była określana, na swoim koncie miała wiele zwycięstw. Jako pierwsza kobieta (pod nazwiskiem Sabine Reck) wygrała w 1996 roku, 24-godzinny wyścig na „Zielonym Piekle”. Ten sukces powtórzyła rok później (1997) i do dziś jest jedyną kobietą na liście zwycięzców. W 1998 roku została pierwszą kobietą, która zdobyła tytuł w VLN Endurance Championship.

""

Sabine Schmitz.

Foto: moto.rp.pl

Sabine pokonała niezliczoną liczbę okrążeni na Nordschleife (pętla północna toru Nurburing) jako kierowca BMW „Ring Taxi”. Szacuje się, że od 2011 roku, kiedy podjęła się wożenia „turystów” po pętli północnej pokonała ponad 20 tysięcy okrążeń, czyli bilsko 420 tys. km. Jej sukcesy zostały zauważone. W grudnia 2004 roku miała okazję wystąpić w programie Top Gear wraz z Heremy Clarksonem, kiedy pomogła, za sterami Jaguara S-Type, osiągnąć czas poniżej 10 minut na Nordschleife (sezon 5, odcinek 5). Kolejny raz wystąpiła w Top Gear (sezon 6 , odcinek 7), gdzie tym razem z Richardem Hammondem próbowali pokonać całą pętlę w mniej niż 10 minut Fordem Transitem (udało się!).

W dalszych latach miała okazję sama poprowadzić ten najsłynniejszy program motoryzacyjny na świecie. Czteroletnia przygoda przyniosła jej dodatkową rzeszę fanów, którzy zapamiętają ją za wysublimowany żart i „objeżdżanie” innych na torze, w tym również Chrissa Harrisa, kierowcę wyścigowego, dziennikarza motoryzacyjnego i prezentera telewizyjnego. W tym roku Sabine miała powrócić do rywalizacji torowej w kategorii GT3, za sterami Porsche 911. Niestety tego widowiska nie będziemy mogli zobaczyć. Po blisko czterech latach przegrała walkę z nowotworem. Informację o chorobie ujawniła dopiero rok temu (2020) za pośrednictwem konta na Facebooku.

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Porsche 911 GT3: Tak buduje się sportowe samochody

Świat motorsportu stracił wielkiego kierowcę. Jak podkreślano „Królowa Nordschleife” niczego się nie bała. Poza zmaganiami na torze miała też swój biznes. Prowadziła nieopodal Nurburgringu restauracjo-bar „Fuchsröhre”, który swoją nazwę otrzymał na cześć sekcji toru. Z wykształcenia była specjalistką od hotelarstwa i sommelierką. W 2004 roku wyrobiła licencję na pilotowanie śmigłowców, z których często korzystała.

„Królowa Nordschleife” – bo tak była określana, na swoim koncie miała wiele zwycięstw. Jako pierwsza kobieta (pod nazwiskiem Sabine Reck) wygrała w 1996 roku, 24-godzinny wyścig na „Zielonym Piekle”. Ten sukces powtórzyła rok później (1997) i do dziś jest jedyną kobietą na liście zwycięzców. W 1998 roku została pierwszą kobietą, która zdobyła tytuł w VLN Endurance Championship.

Sabine pokonała niezliczoną liczbę okrążeni na Nordschleife (pętla północna toru Nurburing) jako kierowca BMW „Ring Taxi”. Szacuje się, że od 2011 roku, kiedy podjęła się wożenia „turystów” po pętli północnej pokonała ponad 20 tysięcy okrążeń, czyli bilsko 420 tys. km. Jej sukcesy zostały zauważone. W grudnia 2004 roku miała okazję wystąpić w programie Top Gear wraz z Heremy Clarksonem, kiedy pomogła, za sterami Jaguara S-Type, osiągnąć czas poniżej 10 minut na Nordschleife (sezon 5, odcinek 5). Kolejny raz wystąpiła w Top Gear (sezon 6 , odcinek 7), gdzie tym razem z Richardem Hammondem próbowali pokonać całą pętlę w mniej niż 10 minut Fordem Transitem (udało się!).

Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką