I Kia rzeczywiście zaskoczyła , bo zmiany nastąpiły także na polskim rynku, bo Wojciecha Szyszkę, który był przez 17 lat szefem Kia Motors Polska, autora popularności tej marki (oczywiście przy wsparciu kolejnych modeli) zastąpił od 1 stycznia Leszek Sukiennik. To w Polsce, a globalnie zdaniem pomysłodawców zmian nowe logo zawiera elementy „symetrii”, „rytmu” i „wznoszące linie”, które symbolizują rozwój marki z myślą o klientach. Z pewnością jest bardziej dynamiczne, niż dotychczasowe wyraźne litery „ KIA”, chociaż są one czytelne i wyraziste. Nowa stylistyka jest symbolem transformacji marki, która przeszła drogę od bankruta do agresywnego globalnego gracza motoryzacyjnego. Nowe logo ma także wyrażać ambicję marki Kia, która w przyszłości zamierza być liderem branży mobilności.
CZYTAJ TAKŻE: Zmodernizowana Kia Stonic z polskim cennikiem
Leszek Sukiennik.
Według twórcy przemian koreańskiej marki nowe logo przypomina odręczny podpis. „Rytmiczna i ciągła linia świadczy o tym, że Kia chce inspirować, natomiast jego symetria – o pewności marki w dążeniu do tego celu — czytamy w komunikacie prasowym. — Nowe logo Kia odzwierciedla dążenie marki do tego, aby zostać liderem zmian oraz innowacji” – powiedział Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia. — Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które Kia zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży — dodaje światowy prezes Kia.
Nowe logo KIA.