Reklama
Rozwiń
Reklama

Ekspansja nowych marek na Stary Kontynent

W 2021 roku pojawi się na europejskim rynku motoryzacyjnym kilka nowych marek. Większość z nich oferować będzie auta elektryczne.

Publikacja: 06.01.2021 06:58

Ekspansja nowych marek na Stary Kontynent

Foto: moto.rp.pl

W szczególności nowi producenci samochodów z Chin chcą podbić Stary Kontynent niedrogimi elektrykami i nowymi koncepcjami marketingowymi. Należące obecnie do Chińczyków MG – nazwa dawnego brytyjskiego producenta aut sportowych planuje wprowadzenie kompaktowego, elektrycznego SUV-a o nazwie ZS EV, który ma kosztować niecałe 32 tys. euro. Marka póki co aktywna była wyłącznie w Wielkiej Brytanii.

CZYTAJ TAKŻE: Czy elektryki powinny być uprzywilejowane?

""

MG ZS EV.

Foto: moto.rp.pl

Chiński producent Lynk & Co. chce wiosną wprowadzić sprzedaż aut w modelu abonamentowym. Siostrzana marka Volvo jest obecna na rynku w Chinach od 2017 roku. Jednym z modeli ma być kompaktowy SUV, który dzieli technologię z Volvo XC40. Jeśli klient zdecyduje się na abonament automatycznie staje członkiem pewnego rodzaju klubu, w którym może dzielić się swoim autem z innymi i tym samym zarabiać na swoim aucie.

""

Lynk Co 02.

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Koncepcja sprzedaży chińskiego producenta Aiways jest również nietypowa. Elektryczny SUV o nazwie U5 będzie można odebrać przez sieć sklepów elektronicznych. Auto będzie można zamawiać wyłącznie przez internet.

""

Aiways U5.

Foto: moto.rp.pl

Inna chińska marka Maxus chce podbić rynek samochodami dostawczymi z napędem elektrycznym. Ten producent, w odróżnieniu do pozostałych chińskich marek pojawi się najprawdopodobniej również na polskim rynku.

""

Maxus e-Deliver 3.

Foto: moto.rp.pl

To nie koniec nowości. Takie marki jak Nio i BYD ogłosiły wprowadzenie w 2021 na rynek europejski swoich modeli. Ekspansja rozpocznie się od Norwegii, gdzie trafią do sprzedaży elektryki. Pod koniec tego roku amerykańska marka Lucid planuje wejść do Europy z e-sportowym autem Air, a luksusowy oddział Hyundaia, Genesis również rozpocznie sprzedaż w Europie i prawdopodobnie od 2022 roku zawita również nad Wisłę.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński gigant technologiczny chce zbudować własne auta elektryczne

Reklama
Reklama
""

Nio ES8.

Foto: moto.rp.pl

""

BYD Tang EV600.

Foto: moto.rp.pl

""

Lucid Air.

Foto: moto.rp.pl

""

Genesis G70.

Foto: moto.rp.pl

W szczególności nowi producenci samochodów z Chin chcą podbić Stary Kontynent niedrogimi elektrykami i nowymi koncepcjami marketingowymi. Należące obecnie do Chińczyków MG – nazwa dawnego brytyjskiego producenta aut sportowych planuje wprowadzenie kompaktowego, elektrycznego SUV-a o nazwie ZS EV, który ma kosztować niecałe 32 tys. euro. Marka póki co aktywna była wyłącznie w Wielkiej Brytanii.

CZYTAJ TAKŻE: Czy elektryki powinny być uprzywilejowane?

Reklama
Tu i Teraz
Via Baltica w pełni otwarta. Polska zakończyła budowę strategicznej trasy
Tu i Teraz
Audi szykuje luksusowego SUV-a 4×4. Ma stać się konkurentem Mercedesa klasy G
Tu i Teraz
Autostrada A1 do generalnego remontu. „Fale Dunaju” znikną na zawsze
Tu i Teraz
Chiny wprowadziły restrykcje eksportowe. To cios dla sektora elektromobilności
Tu i Teraz
Zmiany na szczycie. Ford i Seat/Cupra z nowymi prezesami
Reklama
Reklama