Różnice punktowe pomiędzy samochodami na podium okazały się minimalne. Kolejne miejsca w tegorocznej edycji konkursu AutoBest przypadły Toyocie Yaris, Citroenowi C4, Hondzie Jazz i Dacii Sandero. Szczególnie istotnymi dla jury kategoriami są: konkurencyjność cenowa, elastyczność oferty, design, rozwiązania komunikacyjne oraz dostępność części zamiennych i podzespołów serwisowych. Dwa lata temu system punktacji został uaktualniony o nowe kategorie: innowacyjne technologie, ekologiczne rozwiązania i zdolność autonomicznej jazdy. Nowy system naliczania punktów pozwala wyróżniać marki, które przodują z rozwoju motoryzacji. W tym roku wybór był szczególnie trudny ponieważ finaliści reprezentowali różne podejście do ekologii. Octavia i Leon oferowane są z tradycyjnymi silnikami oraz jako hybrydy plug-in, ale nie występują w czysto elektrycznych wersjach, jak choćby Peugeot 2008, czy Citroen C4. Okazało się, też tradycyjna forma auta kompaktowego wygrała z jakże modnymi crossoverami. Nie zmienia to faktu, że poziom samochodów popularnych, w cenie do 20 tys. euro (liczonej bez podatków) jest obecnie niezwykle wysoki.
CZYTAJ TAKŻE: Seat podał ceny zmodernizowanej Ateki
Seat Leon.
AutoBest to stowarzyszenie składające się z 31 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Polskę reprezentuje Szczepan Mroczek. Każdy kraj ma tylko jednego jurora, co eliminuje dominację największych państw. Konkurs ma na celu wskazanie nowego modelu, który spełnia podstawowe oczekiwania szerokiego grona europejskich klientów. Poza główną kategorią jury konkursu wyróżnia najważniejsze wydarzenia i ludzi branży motoryzacyjnej. W tym roku przyznano nagrody w następujących kategoriach:
MANBEST – Herbert Diess
CEO Grupy VW, Herbert Diess został dyrektorem generalnym Volkswagen Group w czasie największego kryzysu w historii firmy i obecnie prowadza transformację firmy. Gigant motoryzacyjny stara się zostać światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych.