Seat Leon zdobył tytuł AutoBest 2021

Nowy Seat Leon wyborem jurorów międzynarodowego konkursu AutoBest został najlepszym samochodem w cenie do 20 tys. euro. Z łączną liczbą 12,685 punktów, Leon zajął pierwsze wyprzedzając jedynie o 532 punkty Skodę Octavię. Trzecie miejsce na podium przypadło Peugeotowi 2008 (11 636 pkt).

Publikacja: 16.12.2020 20:32

Seat Leon zdobył tytuł AutoBest 2021

Foto: moto.rp.pl

Różnice punktowe pomiędzy samochodami na podium okazały się minimalne. Kolejne miejsca w tegorocznej edycji konkursu AutoBest przypadły Toyocie Yaris, Citroenowi C4, Hondzie Jazz i Dacii Sandero. Szczególnie istotnymi dla jury kategoriami są: konkurencyjność cenowa, elastyczność oferty, design, rozwiązania komunikacyjne oraz dostępność części zamiennych i podzespołów serwisowych. Dwa lata temu system punktacji został uaktualniony o nowe kategorie: innowacyjne technologie, ekologiczne rozwiązania i zdolność autonomicznej jazdy. Nowy system naliczania punktów pozwala wyróżniać marki, które przodują z rozwoju motoryzacji. W tym roku wybór był szczególnie trudny ponieważ finaliści reprezentowali różne podejście do ekologii. Octavia i Leon oferowane są z tradycyjnymi silnikami oraz jako hybrydy plug-in, ale nie występują w czysto elektrycznych wersjach, jak choćby Peugeot 2008, czy Citroen C4. Okazało się, też tradycyjna forma auta kompaktowego wygrała z jakże modnymi crossoverami. Nie zmienia to faktu, że poziom samochodów popularnych, w cenie do 20 tys. euro (liczonej bez podatków) jest obecnie niezwykle wysoki.

CZYTAJ TAKŻE: Seat podał ceny zmodernizowanej Ateki

""

Seat Leon.

Foto: moto.rp.pl

AutoBest to stowarzyszenie składające się z 31 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Polskę reprezentuje Szczepan Mroczek. Każdy kraj ma tylko jednego jurora, co eliminuje dominację największych państw. Konkurs ma na celu wskazanie nowego modelu, który spełnia podstawowe oczekiwania szerokiego grona europejskich klientów. Poza główną kategorią jury konkursu wyróżnia najważniejsze wydarzenia i ludzi branży motoryzacyjnej. W tym roku przyznano nagrody w następujących kategoriach:

MANBEST – Herbert Diess
CEO Grupy VW, Herbert Diess został dyrektorem generalnym Volkswagen Group w czasie największego kryzysu w historii firmy i obecnie prowadza transformację firmy. Gigant motoryzacyjny stara się zostać światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych.

""

Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagen Group.

Foto: moto.rp.pl

TECHNOBEST – Renault E-TECH
Nagroda TechnoBest przypadła w tym roku marce Renault za innowacyjną konstrukcję napędu hybrydowego: E-TECH – skuteczne i niedrogie rozwiązanie, które sprawdza się w codziennej jeździe.

""

Foto: moto.rp.pl

ECOBEST – Honda e
To elektryczny pojazd, który świetnie sprawdza się w mieście. Jest charyzmatyczny, luksusowy i zapewnia dużą przyjemność z jazdy, udowadniając, jak ekscytująca będzie przyszłość motoryzacji.

""

Honda e.

Foto: moto.rp.pl

A STAR IS BORN – Citroen Ami
Nagroda wyraża uznanie dla rewolucyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, start-upów i niekonwencjonalnego podejścia do komunikacji. Elektryczny Citroen AMI to dwumiejscowy samochód elektryczny o niewielkich rozmiarach, który został zaprojektowany z myślą o zatłoczonych metropoliach.

""

Citroen Ami.

Foto: moto.rp.pl

COMPANYBEST 2020 – Skoda Auto
Wzrost udziałów rynkowych w wielu krajach, innowacje techniczne, atrakcyjny design, poszerzenie gamy modeli oraz cyfryzacja produkcji uzasadniają przyznanie Skodzie prestiżowego COMPANYBEST 2020.

""

Foto: moto.rp.pl

DESIGNBEST 2020 – Frank Stephenson
Nagroda wyraża uznanie dla prawdziwych legend wśród projektantów samochodów. Frank Stephenson odegrał istotną rolę przy projektowaniu takich modeli jak Ford Escort RS Cosworth, BMW X5, Maserati MC12, Ferrari FXX, McLaren MP4-12C, ale także w MINI Cooper czy Fiat 500.

""

Frank Stephenson.

Foto: moto.rp.pl

SMARTBEST 2020 – Jaguar – Land Rover
Tym razem jurorzy docenili system informacyjno-rozrywkowy Pivi Pro, który jest wprowadzany w całej gamie modeli koncernu Jaguar – Land Rover. Posiada podwójną kartę SIM, aby umożliwić bardziej wydajne aktualizacje bezprzewodowe i szybszą łączność w samochodzie. Jaguar Land Rover jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który wdrożył konfigurację dual-sim dając liczne korzyści włącznie z ochroną przed cyberatakami.

""

Foto: moto.rp.pl

SAFETYBEST 2020 – Toyota Yaris
Nagroda trafia do Toyoty za opracowanie i wdrożenie centralnej poduszki powietrznej w nowym Yarisie. To pierwsze takie rozwiązanie w w segmencie B. Dzięki niemu Yaris uzyskał wysokie noty w teście NCAP i może zaoferować wysoki poziom bezpieczeństwa w miejskim aucie.

""

Toyota Yaris.

Foto: moto.rp.pl

SPORTBEST 2020 – Torger Christian „Toto” Wolff
Były kierowca wyścigowy i biznesmen urodził się w Wiedniu, ma polsko-rumuńskie pochodzenie i potrafi się posługiwać polskim językiem. „Toto” Wolff w 2013 roku przejął kontrolę nad aktywnością Mercedesa motosporcie i zbudował odnoszący bezprecedensowe sukcesy zespół Formuły 1. Wolff doprowadził zespół Mercedes AMG Petronas F1 do siedmiu zwycięstw w klasyfikacji konstruktorów, a swoich kierowców, Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga, do siedmiu mistrzostw w klasyfikacji kierowców. W ten sposób „Toto” Wolff zyskał miano najlepszego szefa zespołu w historii Formuły 1.

CZYTAJ TAKŻE: Top | Siedem najlepszych silników w historii

""

Christian „Toto” Wolff.

Foto: moto.rp.pl

Różnice punktowe pomiędzy samochodami na podium okazały się minimalne. Kolejne miejsca w tegorocznej edycji konkursu AutoBest przypadły Toyocie Yaris, Citroenowi C4, Hondzie Jazz i Dacii Sandero. Szczególnie istotnymi dla jury kategoriami są: konkurencyjność cenowa, elastyczność oferty, design, rozwiązania komunikacyjne oraz dostępność części zamiennych i podzespołów serwisowych. Dwa lata temu system punktacji został uaktualniony o nowe kategorie: innowacyjne technologie, ekologiczne rozwiązania i zdolność autonomicznej jazdy. Nowy system naliczania punktów pozwala wyróżniać marki, które przodują z rozwoju motoryzacji. W tym roku wybór był szczególnie trudny ponieważ finaliści reprezentowali różne podejście do ekologii. Octavia i Leon oferowane są z tradycyjnymi silnikami oraz jako hybrydy plug-in, ale nie występują w czysto elektrycznych wersjach, jak choćby Peugeot 2008, czy Citroen C4. Okazało się, też tradycyjna forma auta kompaktowego wygrała z jakże modnymi crossoverami. Nie zmienia to faktu, że poziom samochodów popularnych, w cenie do 20 tys. euro (liczonej bez podatków) jest obecnie niezwykle wysoki.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii