Pilotażowa seria produkcyjna Astry w nadwoziu sedan, miała miejsce w listopadzie 2011 roku. Z kolei jej produkcja seryjna ruszyła w sierpniu 2012 roku. Był to ważny model dla polskich zakładów, gdyż był produkowany wyłącznie w gliwickich zakładach Opla. Łącznie powstało 213 637 sztuk Astry Sedan, która największą popularnością cieszyła się w Turcji, Polsce i Egipcie. Ostatnia wyprodukowana sztuka trafiła do klienta z północnej Afryki.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Vivaro-e: Kolejny elektryczny dostawczak

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Gliwickie zakłady pracują jednak nadal, gdyż poza Astrą IV Sedan, wytwarzana jest tam Astra V w nadwoziu hatchback. Właściciel zakładu – Groupe PSA – pracuje też nad uruchomieniem w tej lokalizacji, produkcji dużych samochodów dostawczych LCV.

""

moto.rp.pl

– W dalszym ciągu pozostajemy producentem obecnej generacji Astry w wersji hatchback, którą ostatnio wyposażyliśmy w nowoczesne silniki cechujące się niskim spalaniem. Co więcej, budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co pozwala na myśleć o przyszłości z optymizmem – stwierdził Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Opel Mokka: Zbudowany od nowa

""

moto.rp.pl