Reklama

Warszawa chce podnieść ceny za parkowanie

Od przyszłego roku możliwe są podwyżki opłat za parkowanie. Zgodnie z przygotowaną propozycją koszt pozostawienie samochodu w strefie ma nie tylko podrożeć, ale też wydłużyć się czas, kiedy trzeba uiszczać opłaty. Sprawdzamy co ma się dokładnie zmienić.

Publikacja: 15.10.2020 12:01

Warszawa chce podnieść ceny za parkowanie

Foto: moto.rp.pl

W najbliższy czwartek (tj. 15 października 2020 roku) odbędzie się spotkanie Rady Warszawy. Urzędnicy mają zająć się m.in. podwyżkami w Strefach Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Zgodnie z przygotowaną propozycją pierwsza godzina pozostawienia pojazdu w SPPN ma od przyszłego roku kosztować 3,90 zł, a nie jak do tej pory 3 zł. Druga godzina będzie stanowiła wydatek 4,60 zł (obecnie 3,60 zł), trzecia – 5,50 zł (obecnie 4,20 zł), a czwarta i każda kolejna – 3,90 zł (obecnie 3 zł).

CZYTAJ TAKŻE: W Warszawie podwyżki za parkowanie. 250 zł za brak opłaty

Wydłuży się też czas konieczności uiszczania opłat. Jak na razie ten obowiązek jest od 8 do 18 w dni powszednie. Po zaakceptowaniu zmian będzie to od 8 do 20, również w dni powszednie. Tym samym weekendy oraz dni: 2 maja, 24 grudnia i 31 grudnia, nadal pozostaną wolne od opłat w strefie SPPN.

""

Foto: moto.rp.pl

Podrożeje również abonament za parkowanie na drugi i każdy następny samochód dla zameldowanych pod tym samym adresem, a dokładniej „dla wszystkich osób zameldowanych w określonym lokalu mieszkalnym lub domu”. Zgodnie z nową propozycją roczna stawka abonamentowa ma wynieść 1200 zł. Będzie można ją opłacić w dwóch równych ratach po 600 zł.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: ZTP w Krakowie proponuje podniesienie stawek za parkowanie o 1000 proc.

– Rejon obowiązywania abonamentu wyznaczamy, wybierając do 8 parkomatów (może być ich mniej) w promieniu 150 metrów od miejsca zameldowania mieszkańca w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego – przypomina ZDM. Jeżeli radni przegłosują nowelizację opłat w strefie SPPN, to nowe stawki zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2021 roku.

Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama