Liderzy europejskiej sprzedaży w lipcu

Jato Dynamics opublikowało wyniki sprzedaży za miesiąc lipiec. Zgodnie z tym Volkswagen Golf powrócił na pozycje lidera, znacząco wyprzedzając Renault Clio. Z kolei Ford namieszał w grupie hybryd oraz hybryd typu plug-in.

Publikacja: 04.09.2020 07:01

Liderzy europejskiej sprzedaży w lipcu

Foto: moto.rp.pl

Jeszcze w czerwcu wśród aut o napędzie konwencjonalnym, numerem jeden było Renault Clio, wyprzedzając nieznacznie Volkswagena Golfa. W lipcu to się jednak zmieniło. Francuski bestseller musiał ustąpić z pozycji lidera na rzecz niemieckiego kompakta. Volkswagen Golf w siódmym miesiącu roku, został zarejestrowany w liczbie 31 169 sztuk. Jest to o 11 115 egzemplarzy więcej niż Clio (25 054 szt.).

Trzecie miejsce w tym zestawieniu przypadło dla Skody Octavii, która została sprzedana w liczbie 22 569 sztuk. O kolejne trzy lokaty toczył się dość zażarty bój, pomiędzy francuskimi przedstawicielami. W szranki stanęły. Peugeot 208, Renault Captur oraz Peugeot 2008. Sprzedały się odpowiednio w liczbie: 20 520 szt., 20 361 szt. oraz 20 006 szt. Końcówkę listy TOP10 zamykają dwa niemieckie auta: Volkswagen T-Roc (19 977 szt.) – 7. pozycja, Volkswagen Tiguan (19 204 szt.) – 10. pozycja oraz francuski duet z motoryzacyjnej emigracji: Opel Corsa (19 902 szt.) – 8. pozycja oraz Dacia Sandero (19 219 szt.) – 9. pozycja.

""

Volkswagen Golf.

moto.rp.pl

TOP10 pojazdów o napędzie konwencjonalnym:

1. Volkswagen Golf – 31 169 szt.
2. Renault Clio – 25 054 szt.
3. Skoda Octavia – 22 569 szt.
4. Peugeot 208 – 20 520 szt.
5. Renault Captur – 20 361 szt.
6. Peugeot 2008 – 20 006 szt.
7. Volkswagen T-Roc – 19 977 szt.
8. Opel Corsa – 19 902 szt.
9. Dacia Sandero – 19 219 szt.
10. Volkswagen Tiguan – 19 204 szt.

""

Renault Clio.

moto.rp.pl

Klasyczne hybrydy to domena Toyot. Japoński producent w tym segmencie nie miał sobie równych przez lata. Do teraz. Choć pozostaje cały czas liderem sprzedaży (nr. 1 – Toyota CH-R; 10 571 szt., nr. 2 – Toyota Corolla; 10 345 szt.), to między japońskie modele wszedł Ford, z modelem Puma (7681 szt.), uzyskując trzecią lokatę. Tym samym amerykański producent samochodów rozbił wielką czwórkę, gdyż na obecnej 4. i 5. pozycji znajdują się: Toyota RAV4 (7533 szt.) oraz Toyota Yaris (6992 szt.). Dalej w zestawieniu znalazły się: Fiat 500 (5503 szt.), Kia Niro (4050 szt.), BMW serii 3 (3465 szt.), Suzuki Swift (3398 szt.) oraz Hyundai Kona (3349 szt.).

""

Toyota CH-R.

moto.rp.pl

TOP10 sprzedaży pojazdów hybrydowych i mild hybrid

1. Toyota CH-R – 10 571 szt.
2. Toyota Corolla – 10 345 szt.
3. Ford Puma – 7681 szt.
4. Toyota RAV4 – 7533 szt.
5. Toyota Yaris – 6992 szt.
6. Fiat 500 – 5503 szt.
7. Kia Niro – 4050 szt.
8. BMW serii 3 – 3465 szt.
9. Suzuki Swift – 3398 szt.
10. Hyundai Kona – 3349 szt.

""

Toyota Corolla.

moto.rp.pl

Plug-in’owa wojna
Coraz większy udział w rynkach zaczynają mieć samochody hybrydowe typu plug-in. W Europie najlepiej sprzedaje się Ford Kuga. Zarejestrowano ten model w liczbie 6366 sztuk. Jest to znacząca przewaga, gdyż drugi w rankingu Mercedes klasy A, sprzedał się w liczbie 3454 szt. O jedną sztukę mniej (3453 szt.) zarejestrowano w lipcu hybrydowe Volvo XC40. Kolejne auta charakteryzowały się sprzedażą poniżej 3 tys. sztuk. Kolejnne w zestawiniu BMW serii 3 zarejestrowano w liczbie 2663 szt., Mitsubishi Outlander – 2583 szt., Volkswagen Passat – 2359 szt., BMW X1 – 2343 szt., Volvo XC60 – 1931 szt., Peugeot 3008 – 1859 szt., a Kię Niro – 1637 szt.

""

Ford Kuga Plug-in Hybrid.

moto.rp.pl

TOP10 sprzedaży pojazdów hybrydowych typu plug-in

1. Ford Kuga – 6366 szt.
2. Mercedes klasy A – 3454 szt.
3. Volvo XC40 – 3453 szt.
4. BMW serii 3 – 2663 szt.
5. Mitsubishi Outlander – 2583 szt.
6. Volkswagen Passat – 2359 szt.
7. BMW X1 – 2343 szt.
8. Volvo XC60 – 1931 szt.
9. Peugeot 3008 – 1859 szt.
10. Kia Niro – 1637 szt.

""

Mercedes klasy A.

moto.rp.pl

Elektryczny lider jest tylko jeden
Choć Renault musiało ustąpić z pozycji lidera wśród konwencjonalnych napędów, tak w segmencie aut w pełni elektrycznych nie ma sobie równych. Model Zoe dosłownie zmiażdżył konkurencję wyprzedzając ją ponad dwukrotnie sprzedając 9280 samochodów w 20 krajach Europy. Drugi w zestawieniu – Hyundai Kona uzyskał wynik 4405 sprzedanych szt. Podium zamyknał Volkswagen Golf (4094 szt.). Następnie znalazły się Kia Niro (3332 szt.), Peugeot 208 (2559 szt.), Nissan Leaf (2540 szt.), Volkswagen Up (2484 szzy.), Audi e-tron (2168 szt.), Smart ForTwo (1982 szt.) oraz BMW i3 (1971 szt.).

""

Renault Zoe.

moto.rp.pl

TOP10 sprzedaży pojazdów elektrycznych

1. Renault Zoe – 9280 szt.
2. Hyundai Kona – 4405 szt.
3. Volkswagen Golf – 4094 szt.
4. Kia Niro – 3332 szt.
5. Peugeot 208 – 2559 szt.
6. Nissan Leaf – 2540 szt.
7. Volkswagen Up – 2484 szt.
8. Audi e-Tron – 2168 szt.
9. Smart ForTwo – 1982 szt.
10. BMW i3 – 1971 szt.

""

Hyundai-Kona_Electric.

moto.rp.pl

Jeszcze w czerwcu wśród aut o napędzie konwencjonalnym, numerem jeden było Renault Clio, wyprzedzając nieznacznie Volkswagena Golfa. W lipcu to się jednak zmieniło. Francuski bestseller musiał ustąpić z pozycji lidera na rzecz niemieckiego kompakta. Volkswagen Golf w siódmym miesiącu roku, został zarejestrowany w liczbie 31 169 sztuk. Jest to o 11 115 egzemplarzy więcej niż Clio (25 054 szt.).

Trzecie miejsce w tym zestawieniu przypadło dla Skody Octavii, która została sprzedana w liczbie 22 569 sztuk. O kolejne trzy lokaty toczył się dość zażarty bój, pomiędzy francuskimi przedstawicielami. W szranki stanęły. Peugeot 208, Renault Captur oraz Peugeot 2008. Sprzedały się odpowiednio w liczbie: 20 520 szt., 20 361 szt. oraz 20 006 szt. Końcówkę listy TOP10 zamykają dwa niemieckie auta: Volkswagen T-Roc (19 977 szt.) – 7. pozycja, Volkswagen Tiguan (19 204 szt.) – 10. pozycja oraz francuski duet z motoryzacyjnej emigracji: Opel Corsa (19 902 szt.) – 8. pozycja oraz Dacia Sandero (19 219 szt.) – 9. pozycja.

Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować
Tu i Teraz
Po powodzi do sprawdzenia 1 tys. kilometrów dróg krajowych i ponad 200 mostów