Wstępne plany zakładały oddanie całej Zakopianki (odcinek od S7 Lubień do Rabki Zdrój) do użytku w 2018 roku. Nowy termin zapowiedział Dyrektor oddziału krakowskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Tomasz Pałasiński: – S7 na odcinku Lubień – Naprawa będzie w całości gotowa w ostatnim kwartale 2021 roku.
CZYTAJ TAKŻE: Opóźni się otwarcie „Zakopianki”. GDDKiA wyrzuciła z budowy wykonawcę.
Od czterech lat walka toczy się o 16,7-kilometra (przeznaczono na budowę 2,109 mld zł). Właśnie tyle ma odcinek pomiędzy drogą S7 Lubień a Rabką Zdrój. W tym zawiera się 2,1 km tunel. Pod koniec września 2019 roku udało się otworzyć odcinek drogi ekspresowej S7 Skomielna Biała do Rabki Zdrój. Przed budowniczymi zostały jeszcze dwa odcinki do zrobienia: 7,6-kilometrowy odcinek Lubień – Naprawa oraz 2-kilometrowy odcinek tunelowy Naprawa – Skomielna Biała.
W październiku 2019 roku przebito pierwszą część drogi. Z końcem kwietnia 2020 roku do udało się dołączyć drugą nitkę. Pozostała jeszcze kwestia odcinka między Lubieniem a Naprawą. W grudniu zeszłego roku drogowcy udostępnili kierowcom jeden pas ruchu. Problem w tym, że ruch odbywa się na nim w obu kierunkach, a tym samym jest to jednoznaczne z faktem, że nie jest to droga ekspresowa. Dalsza budowa z przyczyn technicznych nie mogła być kontynuowana. Jak podawała dyrekcja, polsko-ukraińscy inżynierowie natrafili na osuwisko ziemi, które uniemożliwiło dalsze prace. Miało się ono ustabilizować jesienią zeszłego roku, a budowa miała zostać dokończona przed wakacjami w 2020 roku.