Poczta Polska przejechała 150 tys. elektrykami

Poczta Polska od listopada 2019 roku eksploatuje 20 sztuk, elektrycznych Nissanów eNV200 finansowanych w wynajmie długoterminowym. W tym czasie udało się przejechać tymi samochodami 150 tys. km.

Publikacja: 19.06.2020 13:43

Poczta Polska przejechała 150 tys. elektrykami

Foto: moto.rp.pl

Samochody elektryczne są w nieustannych testach. Ich dostawcze odmiany już od jakiegoś czasu są eksploatowane w różnych przedsiębiorstwach. Dla przykładu Poczta Polska od listopada zeszłego roku w swojej flocie ma elektryczne Nissany eNV200. 20-sztuk w długoterminowym wynajmie można zobaczyć na ulicach m.in. Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łódzi, Poznania, Szczecina, Warszawy czy Wrocławia.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec z Honkerami. Polskie wojsko będzie jeździć Nissanami

– Cieszymy się, że Poczta Polska włączyła do swojej floty nowoczesne auta elektryczne. Eksploatowane pojazdy sprawdzają się w codziennych, miejskich zadaniach. Ze względu na wymiary i promień skrętu samochody idealnie spełniają swoją funkcję na zatłoczonych ulicach miast. Ułatwiają realizowanie takich usług jak: Poczta Firmowa, doręczanie paczek, przesyłek pobraniowych i ekspresowych, opróżnianie skrzynek, a także transport technologiczny na rzecz Urzędów Pocztowych – mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki.

""

moto.rp.pl

Testowane samochody wyposażone są w silniki elektryczne o mocy 80 kW i akumulatory o pojemności 40 kWh. Ich prędkość maksymalna to 123 km/h, a zasięg według procedury WLTP to 301 km. Jeżeli chodzi o możliwości przewozowe to ich ładowność wynosi 742 kg, a kubatura przestrzeni ładunkowej to 4,2 m3.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Nissan i Renault tną koszty, żeby przetrwać

Poczta Polska jest największym operatorem logistycznym w kraju. Jej pracownicy mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5-24 ton. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka milionów przesyłek. Elektryczne Nissany dzielnie znoszą codzienną tułaczkę dostarczając paczki po zatłoczonych miastach. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że przejechały łącznie blisko 150 tys. km. Dla dostawców korzystanie z aut zasilanych z gniazdka ma wiele zalet. Dla przykładu mogą poruszać się po buspasach omijając w ten sposób korki w godzinach szczytu. Poza tym mogą bezpłatnie parkować w strefie Płatnego Parkowania.

Samochody elektryczne są w nieustannych testach. Ich dostawcze odmiany już od jakiegoś czasu są eksploatowane w różnych przedsiębiorstwach. Dla przykładu Poczta Polska od listopada zeszłego roku w swojej flocie ma elektryczne Nissany eNV200. 20-sztuk w długoterminowym wynajmie można zobaczyć na ulicach m.in. Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łódzi, Poznania, Szczecina, Warszawy czy Wrocławia.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec z Honkerami. Polskie wojsko będzie jeździć Nissanami

Tu i Teraz
Volkswagen przesunie miliardy z budżetu aut elektrycznych na rozwój silników spalinowych
Tu i Teraz
Szef Toyoty dachował Yarisem podczas otwarcia ośrodka badawczego. Film z wypadku
Tu i Teraz
Wojna celna UE z Chinami? Są cła na elektryki z Chin. Na liście partner Izery
Tu i Teraz
Wyprzedzający ruch Volvo. Produkcja ma zostać przeniesiona z Chin do Belgii
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Tu i Teraz
Pierwszy odbył się w 1905 r. Teraz oficjalnie to koniec salonu samochodowego w Genewie
Tu i Teraz
Policyjny radiowóz uszkodził śmigłowiec LPR, który wylądował do wypadku na A2