Większością głosów (40 – za i 19 – przeciw) warszawscy radni zdecydowali o rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Tym samym już od 7 września będzie trzeba uiszczać opłaty za pozostawienie samochodu na Pradze (pomiędzy Aleją Solidarności, a 11 Listopada i Ratuszową) oraz na Woli (pomiędzy ulicą Okopową, Towarową, a Aleją Prymasa Tysiąclecia).

""

moto.rp.pl

Wprowadzone zmiany zostały zaproponowane już rok temu przez Ratusz. Od tego czasu trwały konsultacje społeczne. Odbywały się one w obu dzielnicach w okresie pomiędzy 14 październikiem a 10 listopada. Podczas spotkań mieszkańcy mogli zapoznać się z analizami, dotyczącymi stopnia zapełnienia miejsc postojowych czy rotacji parkujących pojazdów. Na podstawie tych danych oszacowano, w jakich godzinach najtrudniej znaleźć wolne miejsce parkingowe, jak też jaka część kierowców parkuje regularnie w tym regionie m.in. dojeżdżając do pracy. Łącznie odbyło się 17 spotkań organizowanych przez Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) w których uczestniczyło kilkaset osób. Poza tym pytania i wątpliwości były składane drogą mailową oraz listowną (łącznie przysłano 300 listów i 200 maili w tej sprawie).

CZYTAJ TAKŻE: Blokada na szybie. Tak się karze za złe parkowanie w USA

To nie koniec zmian?
W tym roku przeanalizowana ma zostać sytuacja m.in. na Żoliborzu. Przetarg na przeprowadzenie badań parkingowych wraz z opracowaniem niezbędnych zmian w tej dzielnicy został ponownie ogłoszony przez ZDM, po tym jak w pierwszym podejściu nie znalazł się żaden chętny.

""

moto.rp.pl

Takie samo postępowanie toczy się na Ochocie. W tym przypadku prace są bardziej zaawansowane, gdyż już zostały otwarte złożone oferty. Wyłoniony zwycięzca będzie zobowiązany do przeprowadzenia analiz potrzeb parkingowych mieszkańców, inwentaryzacji obowiązujących organizacji ruchu, nieprawidłowości w parkowaniu, przedstawienia propozycji zmian w organizacji ruchu, a wszystko to do końca listopada. Oczywiście nie może zostać pominięta również kwestia konsultacji społecznych.

CZYTAJ TAKŻE: W Warszawie podwyżki za parkowanie. 250 zł za brak opłaty

Działania związane z sukcesywnym powiększaniem SPPN nie są przypadkowe. Coraz większe zatłoczenie miasta jest problemem, które powinno zostać rozwiązane. Z tego względu powiększanie SPPN jest naturalną konsekwencją otwierania m.in. nowych stacji drugiej linii metra. Dzięki temu niektórzy użytkownicy pojazdów może przesiądą się do komunikacji miejskiej, a auta pozostawią w domach albo na parkingach P+R.