Pozew, do którego dołączają duże gminy stanowe, ma na celu zobowiązanie Ubera i firm działających w podobny sposób do wypłacenia rekompensat kierowcom oraz narzucenia im finansowych kar, które mogą wynieść setki milionów dolarów. – Kalifornia ma przyjęte podstawowe zasady dotyczące praw i ochrony pracowników, więc chcemy się upewnić, że Uber i Lyft przestrzegają tych zasady – powiedział Xavier Becerra, prokurator generalny stanu Kaliornia. Pozew bazuje na przepisach, które weszły w życie w Kalifornii w tym roku.
CZYTAJ TAKŻE: Kalifornia ujednolica system płatności za ładowanie aut elektrycznych
Miasta San Francisco, Los Angeles i San Diego dołączyły do stanowego pozwu. – Nie ma żadnego uzasadnionego powodu, dla którego Uber i Lyft nie mogą mieć ogromnej puli zatrudnionych pracowników, którzy sami decydują, kiedy i gdzie pracują – dokładnie tak, jak robią to teraz kierowcy. Dzieje się tal bo te firmy po prostu nie chcą brać obowiązku zatrudnienia na swoje barki – powiedział w komunikacie Dennis Herrera prawnik reprezentujący pozew miasta San Francisco.