Honda standardowo wyposaża nową generację modelu Jazz w system poduszek powietrznych zabudowanych pomiędzy przednimi fotelami. Tak zwana przednia środkowa poduszka powietrzna została zaprojektowana w celu zapobiegania obrażeniom spowodowanym uderzeniem głowy kierowcy i pasażera. W przypadku zderzenia bocznego airbag rozkłada się z oparcia siedzenia kierowcy i hamuje boczny ruch górnej części ciała i głowy. Nowa generacja Hondy Jaaz, która dostępna będzie wyłącznie napędem hybrydowym może mieć aż dziesięć poduszek powietrznych np. wspomniana środkowa poduszka powietrzna czy airbag chroniący kolana kierowcy.
CZYTAJ TAKŻE: Honda od 2022 roku wyłącznie z silnikami elektrycznymi i hybrydowymi
Środkowa poduszka powietrzna zapobiega zderzeniu się głów kierowcy i pasażera.
Środkowa poduszka powietrzna, która chroni osoby siedzące na przednich fotelach ale i tylnej kanapie, wciąż jest rzadkością w nowych samochodach. To się zmieni bo zaostrzone zasady testów zderzeniowych w EuroNCAP promować będą takie rozwiązania lepszymi ocenami. Toyota oferuje go również w nowym Yarisie, a Volkswagen w elektrycznym ID.3. Takie dodatkowe airbagi to nic nowego w USA. Od kilku są dostępne w różnych modelach SUV-ów General Motors. Nad szerszym wprowadzeniem nowych poduszek powietrznych pracuje również firma ZF.
CZYTAJ TAKŻE: Honda Civic: Modernizacja w nowym roku modelowym