Europa zaczyna przesiadać się na napędy alternatywne

Rynek nowych samochodów w Europie kurczy się. Jedynym pozytywnym zjawiskiem jest wzrost liczby napędów alternatywnych.

Publikacja: 12.03.2020 13:15

Europa zaczyna przesiadać się na napędy alternatywne

Foto: moto.rp.pl

Udział zelektryfikowanych samochodów w Europie prawie podwoił się w ciągu roku. Według agencji konsultingowej Jato Dynamics w styczniu 2020 roku w UE nowo zarejestrowano 150 100 e-samochodów i hybryd, co odpowiada 13,3 procent wszystkich rejestracji nowych samochodów; w styczniu 2019 r. wskaźnik wyniósł 7,1 proc.

""

Toyota RAV4 Hybrid.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Europa ma stać się zieloną wyspą

Większość nowych zelektryfikowanych samochodów, około 71 400 sztuk, to klasyczne hybrydy. Bestsellerami były modele Toyota Corolla, RAV4 i Yaris. Samochody czysto elektryczne znalazły 38 600 nabywców. Numerem jeden jest Renault Zoe. Odnotowano też 34 200 hybryd plug-in. Najpopularniejsze modele to Mitsubishi Outlander, BMW 3 Series i Peugeot 3008.

""

Renault Zoe.

Foto: moto.rp.pl

Przegranymi z trendem aut elektrycznych są modele napędzane silnikami benzynowymi i olejem napędowym. Udział tego ostatniego w rynku w styczniu spadł z 33 procent w poprzednim miesiącu do 30 procent, a silniki benzynowe z 58 do 55 procent. W sumie w styczniu zarejestrowano w UE 1,14 miliona nowych samochodów, o 8 procent mniej niż przed rokiem.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Wojciech Halarewicz, wiceprezes Mazda Motor Europe ds. komunikacji: Produkcja samochodów będzie droższa

""

Foto: moto.rp.pl

Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy