W akcji przywoławczej chodzi o Modele X wyprodukowane przed październikiem 2016 roku. Usterka nie dotyczy pojazdów wyprodukowanych po tej dacie. Wystąpiły obawy, że aluminiowe śruby między silnikiem wspomagania elektrycznego, a obudową przekładni mogą korodować i pękać, powodując utratę wspomagania kierownicy. Tesla w swoim komunikacie opisała problem jako „nadmierna korozja śrub mocujących komponent przekładni kierowniczej w Modelu X”. Zanotowane przypadki zdarzają się głównie podczas eksploatacji auta w bardzo zimnym klimacie, gdzie używana jest sól drogowa.

""

Tesla Model X.

moto.rp.pl

Jeśli śruby pękną wymaga to użycia „większej siły do kręcenia kołem kierownicy, szczególnie podczas manewrów parkowania przy niskiej prędkości” – opisuje problem Tesla. Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) stwierdził, że nie wie o żadnych wypadkach ani obrażeniach związanych z wyżej opisaną usterką. Akcja dotyczy 14 193 egzemplarzy w USA i 843 w Kanadzie. Tesla skontaktuje się z właścicielami, aby zorganizować wymianę śrub montażowych, a być może nawet przekładni kierowniczej. Amerykański producent podkreśla, że do czasu wymiany bez obaw można korzystać z samochodów.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla: Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów

""

Tesla Model X.

moto.rp.pl