W akcji przywoławczej chodzi o Modele X wyprodukowane przed październikiem 2016 roku. Usterka nie dotyczy pojazdów wyprodukowanych po tej dacie. Wystąpiły obawy, że aluminiowe śruby między silnikiem wspomagania elektrycznego, a obudową przekładni mogą korodować i pękać, powodując utratę wspomagania kierownicy. Tesla w swoim komunikacie opisała problem jako „nadmierna korozja śrub mocujących komponent przekładni kierowniczej w Modelu X”. Zanotowane przypadki zdarzają się głównie podczas eksploatacji auta w bardzo zimnym klimacie, gdzie używana jest sól drogowa.
Tesla Model X.
Jeśli śruby pękną wymaga to użycia „większej siły do kręcenia kołem kierownicy, szczególnie podczas manewrów parkowania przy niskiej prędkości” – opisuje problem Tesla. Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) stwierdził, że nie wie o żadnych wypadkach ani obrażeniach związanych z wyżej opisaną usterką. Akcja dotyczy 14 193 egzemplarzy w USA i 843 w Kanadzie. Tesla skontaktuje się z właścicielami, aby zorganizować wymianę śrub montażowych, a być może nawet przekładni kierowniczej. Amerykański producent podkreśla, że do czasu wymiany bez obaw można korzystać z samochodów.
CZYTAJ TAKŻE: Tesla: Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów
Tesla Model X.