W listopadzie, już trzecim z rzędu miesiącu spadku, rejestracje w UE wyniosły 198,7 tys. i zmalały o 8,9 proc. r/r. – podało Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów ACEA. Skumulowane dane od stycznia pokazują dla całej UE 2,2-procentowy wzrost do prawie 2,34 mln sztuk, ale Polska kończy spadkiem także pierwszych 11 miesięcy. Co prawda nieznacznym, bo niespełna 1-procentowym (91,3 tys.), ale listopadowa sprzedaż była gorsza od ubiegłorocznej o 17,6 proc., spadając z 9,1 do 7,5 tys. pojazdów.

""

moto.rp.pl

W ub. miesiącu w Polsce mocno topniały rejestracje ciągników samochodowych (powyżej 16 ton) – o prawie 24 proc., gdy spadek dla całej UE był 17,6-procentowy. Bardzo mocno zmalała listopadowa sprzedaż autobusów: w Polsce – o 16,3 proc., tymczasem w UE spadek był zaledwie 3,4-procentowy. W sumie zarówno listopadowe, jak i skumulowane wyniki sprzedaży w Polsce okazały się w każdym segmencie gorsze niż średnia dla UE.

""

Elektryczny Autosan.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Poczta amerykańska testuje autonomiczne ciężarówki

Korzystnie przedstawia się jedynie polski segment ekologicznych autobusów. Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 11 miesiącach 2019 r. na 996 nowych miejskich autobusów ekonapęd miało 278. To daje im 28 proc. udziału w rynku, podczas gdy w ub. roku wynosił on 11,7 proc., dwa lata temu – 7 proc., a w roku 2016 – zaledwie 2,2 proc.