BMW i Daimler wycofują się ze wspólnego carsharingu w USA i nie tylko

Ogłoszona w lutym 2019 roku wspólna inicjatywa carsharingu pomiędzy Daimlerem i BMW zostaje wycofana z USA i Kanady. Pomysł również nie wypalił m.in. w Londynie, Brukseli i Florencji.

Publikacja: 19.12.2019 14:48

BMW i Daimler wycofują się ze wspólnego carsharingu w USA i nie tylko

Foto: moto.rp.pl

Daimler i BMW rezygnują z usługi carsharingu w Ameryce Północnej i niektórych europejskich miastach. Wspólne przedsięwzięcie niemieckich gigantów samochodowych, utworzone w lutym z marek Car2Go i Drive Now nosiło nazwę Share Now. Koncerny samochodowe ogłosiły decyzję na swoich stronach internetowych. Share Now kończy swoją działalność od końca lutego 2020 r.

""

moto.rp.pl

Powodem wycofania się z Ameryki Północnej są „niezwykle trudne warunki” co oznacza bardzo konkurencyjny rynek usług w zakresie mobilności, który szybko się rozwija. Do tego doszedł wzrost kosztów operacyjnych. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie usługa była ostatnio reprezentowana w Nowym Jorku, Montrealu, Seattle, Waszyngtonie i Vancouver.

""

moto.rp.pl

Share Now również poddaje się w Londynie, Brukseli i Florencji. Pomimo dołożenia wszelkich starań i inwestycji niemożliwe było zrównoważone prowadzenie tam działalności z powodu niskiej reakcji klientów. W przyszłości Share Now będzie koncentrować się na Europie, gdzie usługa będzie nadal dostępna w 18 miastach. Daimler i BMW wprowadzili Share Now w lutym 2019 roku jako jeden z pięciu wspólnych projektów mobilności. Firmy ogłosiły wówczas duży pakiet środków i inwestycji o wartości ponad miliarda euro. Oprócz Share Now połączono jednostki biznesowe Park Now i stacje ładowania samochodów elektrycznych (Charge Now), a także planowanie podróży za pośrednictwem platformy mobilnej (Reach Now) i dzielenia się wspólnym przejazdem (Free Now).

""

Byli szefowie BMW i Daimlera – Harald Krüger i Dieter Zetsche.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Coraz więcej prądu w pojazdach na minuty

Podczas prezentacji ówczesni szefowie BMW i Daimlera Harald Krüger i Dieter Zetsche wyrazili optymizm i wiarę, że będą w stanie poruszyć rynek dzięki powiązanym siłom. Nie udało się nie tylko im. Największy amerykański producent samochodów, General Motors zrezygnował z świadczenia usługi Maven (Car Sharing) w ośmiu miastach Ameryki Północnej. Ford całkowicie zrezygnował z usługi wynajmu aut Chariot.

Daimler i BMW rezygnują z usługi carsharingu w Ameryce Północnej i niektórych europejskich miastach. Wspólne przedsięwzięcie niemieckich gigantów samochodowych, utworzone w lutym z marek Car2Go i Drive Now nosiło nazwę Share Now. Koncerny samochodowe ogłosiły decyzję na swoich stronach internetowych. Share Now kończy swoją działalność od końca lutego 2020 r.

Powodem wycofania się z Ameryki Północnej są „niezwykle trudne warunki” co oznacza bardzo konkurencyjny rynek usług w zakresie mobilności, który szybko się rozwija. Do tego doszedł wzrost kosztów operacyjnych. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie usługa była ostatnio reprezentowana w Nowym Jorku, Montrealu, Seattle, Waszyngtonie i Vancouver.

Tu i Teraz
Fiat musi usunąć włoską flagę z produkowanego w Polsce modelu
Tu i Teraz
Skoda wierzy w silnik spalinowy. Kontynuacja produkcji nawet po 2035 r.
Tu i Teraz
Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów
Tu i Teraz
Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Tu i Teraz
Kolejny pożar. Płonie złomowiska samochodów. Na miejscu 30 zastępów straży pożarnej
Tu i Teraz
Ford Mustang w nowych wersjach. Planowane czterodrzwiowe coupe i model offroad