Reklama

Polacy mają więcej samochodów niż Niemcy

W Europie zdecydowanie przybywa aut. W przeliczeniu na 1000 mieszkańców Polska plasuje się na zaskakująco wysokim miejscu.

Publikacja: 15.12.2019 09:53

Polacy mają więcej samochodów niż Niemcy

Foto: moto.rp.pl

Europejczycy mają coraz więcej samochodów. Według danych stowarzyszenia producentów pojazdów ACEA liczba aut na 1000 mieszkańców UE wzrosła w ubiegłym roku do rekordowego poziomu 531 pojazdów. W 2017 roku było to 523 samochody, w 2017 roku 497 aut na 1000 mieszkańców.

""

Foto: moto.rp.pl

Gęstość aut jest szczególnie wysoka w Luksemburgu – 690 pojazdów na 1000 mieszkańców (2017: 683). Drugie miejsce zajmują Włochy z 645 samochodami (2017: 636), a trzecie… Polska – 617 aut na 1000 mieszkańców (2017: 593). Dla przykładu w Niemczech przypada „tylko” 569 samochodów na 1000 mieszkańców (2017: 563).

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Polska ma największą w UE flotę ciężarówek i autobusów

Reklama
Reklama

Najniższa gęstość samochodów występowała w Rumunii, gdzie zarejestrowano 330 pojazdów na 1000 mieszkańców. Podobnie jak we wszystkich wschodnich krajach członkowskich liczba samochodów na mieszkańca wzrosła szczególnie gwałtownie.

Europejczycy mają coraz więcej samochodów. Według danych stowarzyszenia producentów pojazdów ACEA liczba aut na 1000 mieszkańców UE wzrosła w ubiegłym roku do rekordowego poziomu 531 pojazdów. W 2017 roku było to 523 samochody, w 2017 roku 497 aut na 1000 mieszkańców.

Gęstość aut jest szczególnie wysoka w Luksemburgu – 690 pojazdów na 1000 mieszkańców (2017: 683). Drugie miejsce zajmują Włochy z 645 samochodami (2017: 636), a trzecie… Polska – 617 aut na 1000 mieszkańców (2017: 593). Dla przykładu w Niemczech przypada „tylko” 569 samochodów na 1000 mieszkańców (2017: 563).

Reklama
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Tu i Teraz
Mercedes może być jedynym producentem w UE, który nie spełni unijnych celów emisyjnych
Reklama
Reklama